fredag den 13. juni 2014

Hvide skønheder

Nu har jeg i flere dage forsøgt at få et ordentlig billede af mine hvide blomster i haven. Især pæonerne og min yndlingsrose har været en udfordring. I dag synes jeg, det går an at vise resultatet af dagens forsøg:

Dette skønne eksemplar er egentlig en farisæer - den er købt for at være hvid og står i det hvide bed - og der får den nok lov til at blive, for den er underskøn!

 Denne pæon er også skøn, og duften er uovertruffen

Lupinen fra det hvide bed



Yndlingsrosen, som er virkelig svær at fotografere - det er en stor busk med små roser med en vidunderlig duft.


I skovbedet - og mange andre steder - troner fingerbøl - en fantastisk blomst, som jeg holder meget af.

6 kommentarer:

  1. Hej Frede Skønne hvide blomster du viser, sikke en pæon! Jeg har også tit oplevet at planten udvikler sig anderledes end forventet , så må man flytte lidt rundt. :-) Rigtig god weekend

    SvarSlet
  2. Ja, der kan flyttes rundt nogen gange., før man er tilfreds - andre gange tænker jeg, at det er lidt sjovt, at tingene ikke altid går som planlagt!

    SvarSlet
  3. Sjovt som vi til tider forandres ellers ændre stil... I næsten 20 år har jeg forsøgt at udrydde fingerbøllet, men de er til stadighed blevet ved med at komme. Sidste år syntes jeg faktisk de var meget søde, og de fik lov at blive.... Så I år er der lidt flere...

    SvarSlet
  4. Jeps - jeg har i en del år begrænset mine fingerbøl rigtig meget, fordi jeg havde små børn, og de er giftige (én gang med et forgiftet barn på skadestuen, er bare en gang for meget - det var dog ikke fingerbøl...), men nu er børnene så store, at fingerbølene får lov at brede sig. Jeg flytter dem rundt og fordeler dem i haven - især de hvide er smukke og statelige, synes jeg!

    SvarSlet
  5. Hej Frede.Dejlige billeder af dine hvide blomster...........elsker dem.
    Pæoner-lupiner-roser og digitalis er bare skønne planter alle sammen
    Rigtig god weekend Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak ! ja, der er mange skønne til!

      Slet