lørdag den 18. oktober 2014

Løvfald

Nu falmer skoven - og også haven!
Mit dejlige egetræ smider bladene nu - de er store og tykke og lægger sig som en dyne over hele haven. Og hvis vi ikke er effektive nok, flyver de snart rundt på hele matriklen og driller i gården, hvor de samler sig i hjørnerne.
Træet er dog ikke færdig endnu - ej heller er de mange andre træer. Heldigvis kan plæneklipperen tage sin del, men egebladene er vi nødt til at rive sammen.







 


Ja, mit egetræ er kilde til megen glæde!

9 kommentarer:

  1. Svar
    1. Det er nemlig rigtigt - bladene er bare så kraftige, at det tager flere år at omdanne dem - så hvert forår river jeg masser af egeblade af bedene! De nederste er der sket lidt med, men de øverste er lige så fine som nu.

      Slet
  2. Det er som et smukt maleri, gid det kunne lægge sådan hele vinteren, det ville jeg nyde, men ak......så må vi bare nyde det mere intens nu :-)

    SvarSlet
  3. Hej Frede.Det ser bare SÅ smukt ud der på græsset.............men desværre har græsset jo ikke godt af at bladene bliver liggende.
    Her er det mit store bøgetræ og den smukke kirsebær der smider alle bladene.
    Vi river det sammen og smider det i bedene inden vinteren.
    God aften Knus Jette

    SvarSlet
  4. Der er virkelig smuk efterårsstemning over de billeder :-)

    SvarSlet
  5. Selvom vi går mod vinter og kulde så er det bare noget fortryllende over efterårets forfald og farver. Naturen er vidunderlig. God søndag.

    SvarSlet
  6. Det er da ellers et smukt tæppe :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er meget smukt - og farverne holder sig hele vinteren - og til foråret, hvor jeg skal ha' alle de blade ud af buske og klatrehortensiaer, synes jeg ikke så godt om det mere....

      Slet
  7. hej FredeSmukke blade - og de former. Det er et af de træer som har den kønneste form på løvet.
    Tør nogle - spraymal dem med gul eller sølv og brug dem som bordkort til jul.
    Det ser knaldgodt ud. Kram herfra

    SvarSlet