lørdag den 6. juni 2015

Grundlovsdag

Sikke en skøn Grundlovsdag! Endelig fik vi lov at smage sommeren. Dagen bød på plantemarked i Geografisk Have i Kolding med indlagt blogtræf og dejlige timer i haven derhjemme.
Der var masser af fristelser på plantemarkedet og meget at se på - og så var der godt selskab i blogtræf-teltet på bakken! Det var rigtig hyggeligt at træffe kendte og nye ansigter og få snakket lidt - tak for det gode initiativ til Ulla og Fru Friis!

Jeg fik først taget billeder, da en del var gået...


Der kom lidt med hjem bl.a. sølvlys og kvan.
 
 
Vel hjemme igen fik jeg græsset slået. Jeg måtte over plænen ad 2 gange, fordi plæneklipperen har været i stykker, og der var gået 2 uger siden sidst.
 
Derefter overtog bondemanden maskinen, for der er meget at klippe.
 
Legepladsen
 
Langs vejene hertil - ligesom ræven har vi flere udgange :-)


  
 
Rundt om diverse bygninger, her den ene stald






14 kommentarer:

  1. Hej Frede.Ja !!! det var en rigtig dejlig dag i Kolding..........................skøn tradition.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej igen.Kom lidt hurtigt ud af din blog.
      Men jeg ville bare sige at det var svært at nå at snakke med alle.
      Sølvlys er er rigtig smuk plante.................har et par stykker.
      Da jeg vendte hjem havde manden slået græsset og vandet over det hele.............dejligt..
      For efter 12 timer var jeg godt brugt.
      God weekend knus Jette

      Slet
  2. Ja det er bestemt en god idé med det blogtræf, rart at få ansigter på hinanden. Nye var kommet og nogen var gået, da du tog billeder. men sådan er det jo. Vi fik alle købt lidt med hjem til vores haver. Sølvlys er en skøn plante. Bent havde også slået græs, da jeg kom hjem, han var helt udmattet, han har ingen traktor og vil heller ikke have det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Han er en flittig mand, ham Bent - forstår godt han ikke vil ha' havetraktor, plænen bliver ikke så nysselig og pæn med sådan én - den gør det lidt grovere. Jeg vist bare for doven til andet ;-)

      Slet
  3. Det var så hyggeligt at møde så mange bloggere, jeg havde svært ved at sætte ansigt på alle så det var fint med navneskilte. Jeg fik slet slet ikke taget billeder, så det er bedre at være lidt sent ude end slet ingen at få taget. :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var så skønt at se hinanden - en rigtig god ting at få sat ansigt på dem, vi føler, vi kender så godt!

      Slet
  4. Dejligt med blogtræf og nye planter - vi har fået plantet alle vores i dag :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nemlig! Mine er også kommet i jorden. Lidt spændt på noget af, for jeg kan ikke huske, hvad det er...men det er helt sikkert noget rigtig fint :-)

      Slet
  5. Ked af at jeg ikke kunne være der, men det må være et must for næste år. Skønne planter du har købt! Kh Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Det ville være så hyggeligt, hvis du kom næste år - jeg er nødt til at have mig en trækvogn til næste år, så der kan komme mere med hjem - for der er meget, som frister!

      Slet
  6. Hvor var det hyggeligt at møde dig til blogtræf. Kan se at du fik købt en del på Market, selvom du først kom igangværende efter frokost.
    Må indrømme at jeg ikke fik lavet noget i haven efter jeg kom hjem, så tager hatten af for at du var så flittig.
    Hilsen Heike

    SvarSlet
    Svar
    1. Søde Heike - jeg havde allerede været i gang med handel inden frokost, jeg parkerede det hele ved blogteltet, inden jeg tog min anden runde ;-)

      Slet
  7. Tak for sidst! Det var hyggeligt at hilse på dig - selvom vi ikke fik snakket så meget. I har sørme en masse græs - og så slog du det oven i købet to gange. Resultatet er også blevet flot - der er ikke noget som nyslået græs.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det pynter med en nyslået plæne, især da når der er gået 2 uger siden sidst. ja, vi har en del græs, men det er kun i haven, det bliver slået ofte - det andet bliver taget, når bondemanden ikke ka' la' vær!

      Slet