onsdag den 19. februar 2014

Ready - set - go!

Så er havesæsonen 2014 officielt skudt i gang her på matriklen!

Helbredet er fint igen, så nu har jeg været i haven. Jeg ville have mine nyindkøbte pæoner i jorden - de var godt i gang med at skyde.

De skal være i et bed under magnolien og rosen. Sidste år ryddede jeg bedet for vinca og efeu, plantede en masse akelejer og såede sommerblomster. Nu blev bedet revet igennem - og jeg fik hilst på de mange akelejer, som er i fuld gang - og så blev pæonknoldene sat.

Så er vi i gang!

Jeg fandt også lidt udsprungne krokus og dejlige vintergækker.




Jeg fik også startet på bedet med iris, men da jeg har sygt barn hjemme, blev jeg ikke færdig - hun savnede selskab.

10 kommentarer:

  1. Dejligt at du er blevet frisk igen. God bedring med datteren. Det bliver spændende med bedet, når alle akelejerne står i fuldt flor. Mon der kommer blomster i de nyplantede pæoner i år :-) Det ville være dejligt hvis der gør.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - på sigt skal der mere i bedet, jeg bryder mig ikke om bar jord, men nu er jeg da begyndt...Naj, der kommer nok ikke blomster i pæonerne i år, men man ved selvfølgelig aldrig.

      Slet
  2. God bedring med datteren! Det er så skønt at komme ud og rode i orden igen, så mange nye ideer der opstår, glæder mig også til at se dit bed gennem sæsonen:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også spændt på bedet - der skal plantes mere i det, men nu må vi se!

      Slet
  3. Godt du er frisk igen, det ser ud til at være fine pæoner, du har købt.
    God bedring til pigen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Dejlige billeder du har lagt op af jeres lille trold.

      Slet
  4. Godt at du er frisk igen, så du kan passe din datter. Jeg venter spændt på at se et billede af bedet om nogle måneder :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, et er at forestille sig tingene, noget andet virkeligheden - jeg er også spændt på om det kommer til at fungere!

      Slet
  5. uhhh.. ja det kribler snart for at komme i haven - synes nu det er lidt tidligt endnu.... men med en solskinsdag, er det skønt at komme ud...

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er da tidligt - og det er jo ikke sikkert, det er slut med vinteren, men uha hvor er det dejligt at komme derud - og jeg fik i al fald varmen...

      Slet