onsdag den 6. maj 2015

For de gamle som faldt...

Ja, det haver så nyligen regnet, stormet og pisket i vor lund, og mine hvide tulipaner har taget skade af gårsdagens regnvejr. Vi slap dog for både skybrud og store hagl, så skaden er ikke så stor. Og nu når de hvide tulipaner takker af, står der nye klar, det er Spring Green, som begynder at tage over.

 Slut på Purissima
 
Spring Green
 

 
Et andet sted i haven står et par gamle, formklippede buske, som normalt ikke gør så megen stads af sig. Men lige nu blomstrer de, og hvilket blomsterflor de byder os i år. Det er et par kvæder, som jeg egentlig har meget bøvl af i form af rodskud, men skidt pyt, det glemmer jeg lige nu, hvor de i høj grad beriger haven med farve.



4 kommentarer:

  1. Hej Frede! Det är alltid så roligt att kika in på din blogg. Vad är det för en liten buske du har "tagit till nåder" igen, är det möjligen den vi kallar rosenkvitten?
    Ha det gott hälsar
    Margareta

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Margareta. Tusinde tak for dine pæne ord! Jeg måtte lige google lidt på 'rosenkvitten', og jeg tror, du har ret i, at det er det samme som kvæde - i danske haver tror jeg, den er lidt gammeldags og ikke noget, man planter så meget i dag. Den får små gul/grønne frugter, som ligner lidt på æbler.

      Slet
  2. Ja det er godt, at der kommer nye for de gamle som faldt. Vi havde nærmest skybrud her, men heldigvis ingen hagl.

    SvarSlet
  3. Hej Frede.Ja !! tulipanerne kan altså ikke lide regn og blæst.................men godt at der så er nogle nye der dukker op når andre må bukke sammen.
    God weekend knus Jette

    SvarSlet