fredag den 11. august 2017

Hektiske dage

Som sædvanlig er der ikke noget med en stille start efter ferien! Lige så snart skoleklokken ringer, går det store høstmaskineri i gang her hjemme. Så det har været en hektisk uge med en travl skolestart, og når jeg er kommet hjem, er der fuld gang i høsten og sultne folk i massevis. Haven må passe sig selv - som den plejer i august!


På min sidste feriedag blev jeg dog færdig med at grave græs af til udvidelsen af mit bed.


Her er der målt ud.


Så er der plads til et par planter. Roserne Therese bugnet er plantet, og der er blevet kantet med sankthansurt langs det lange kig. Der bliver sået noget grøngødning i resten, som må fylde det ud indtil næste fase.


Her ses bedet fra den anden side, og her fornemmes det lange kig måske?


Her fredag aften høstes der for fuld skrue - det bliver en lang nat - hveden skal i hus!

11 kommentarer:

  1. God morgen
    Håber de blev færdige, inden regnen kommer.

    SvarSlet
  2. Håber der er blevet høstet en masse. Her omkring brummede det lystigt omkring midnat da drengene mente de skulle ud og tisse. Spændende med udvidelse at dit bed.

    SvarSlet
  3. Godmorgen. Det bliver flot med det nye bed. God weekend og god arbejdslyst med både skole og høst. Håber at I fik høstet færdigt i nat, her regner det nemlig nu. Mange hilsner Mette

    SvarSlet
  4. Hej Frede, det er godt nok en travl August du har :o)) hvor bliver det altså godt med dit det nye bed med det lange kik.
    Jeg kan jo kun tilslutte mig de andre og håbe at i er blevet færdige med at høste inden det skulle bygynde at regne.

    Rigtig god weekend fra
    Linda

    SvarSlet
  5. Håber du får en god skolestart og manden får høsten i hus.
    Det bliver rigtig godt med det lange kik. Sankthansurt bliver helt sikkert også flot som kantplante.
    Hav en god omend travl weekend!

    Hilsen Elna

    SvarSlet
  6. Jeg hører at det har regnet meget rundt omkring i landet, jeg håber at I er blevet forskånet for det, så landmanden kan blive færdig. Her har det kun regnet lidt, men jeg kan ikke mere høre høstmaskinerne - så enten er de blevet færdige, eller også venter de på bedre vejr. Spændende med dit nye bed.

    SvarSlet
  7. Hej Frede.Ja !!! sådan er det jo at være gift med en landmand.Men du har jo dine egne projekter igang.Det skal nok blive et flot bed til næste år.
    God søndag Knus Jette

    SvarSlet
  8. August er en travl måned for landmanden, men den er da vist særlig hård i år med alt det regn. Sådan er det i hvert fald her, vi var til fest sammen med en flok landmænd lørdag og de var noget bekymret for deres korn og rasp, nogle steder er der så fugtigt, at de har svært ved at køre med mejetærskeren selv når der er vejr til det.
    Her hos os er det oktober november, der er de travle måneder, der klippes grønt og fældes juletræer, men det passer nok lidt bedre sammen med haven :-)
    Det bliver et flot bed og man kan sagtens fornemme det lange kig, der forstærkes af det nye bed.
    Mvh
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
  9. Det bliver spændene at følge udviklingen på dit nye bed. Ja høstvejret har været lidt op og ned , men sådan er det vel mange gange. Her på matriklen har der været mange pauser ind imellem på grund af vejret,men mon ikke høsten kommer i hus rundt omkring på trods af vejret. Jeg holder af hverdagen, som Dan Turréll skriver i sit hyldest til hverdagen. Men ferie er nu heller ikke at foragte.
    Hygge herfra med ønsket om en dejlig dag og en god høst.

    SvarSlet
  10. August er altid travl med skolestarten for mit vedkommende...i år også lidt mere pga. det nye job.... og du har så oveni en høst, der skal klares også. Håber alt blev nået til tiden? :)

    SvarSlet
  11. Dejligt med udvidelse af bed( der skal jo være plads til nye planter he he)og en skøn rose du har valgt.
    Ja det er travlt når der høstes.
    Jeg ville have meldt mig som fast læser men det kunne jeg ikke lige umiddelbart, må lige se hvordan jeg får det fikset.
    Og tak for en lille hygge snak i Vorbasse altid hyggelig at møde andre blogger så nu må jeg til at være lidt mere aktiv herinde inden jeg helt bliver glemt.

    SvarSlet