lørdag den 16. september 2017

Græskarhøst


Min have har været lige så forsømt som bloggen siden begyndelsen af august. Alligevel er der stadig noget at glæde sig over derude - blomster i massevis og afgrøder i køkkenhaven og drivhuset. I dag har jeg høstet græskar, planten fyldte efterhånden det meste af min lille køkkenhave.

Jeg såede en skøn, blågrøn slags, fordi jeg ville bruge dem som dekoration. Så nu er terrassen blevet opgraderet til efterår med nye planter og græskar.


Jeg er ret vild med farven og faconen på det græskar - det er fint sammen med zink og de grå planter.


Når jeg igen kaster mig over havearbejdet, bliver det for at gøre vinterklar. Stauderne skal klippes ned her i efteråret, fordi det er en lettelse til foråret, hvor vi får nok at se til med en konfirmation.

10 kommentarer:

  1. Godt at se dig tilbage, det er en travl tid for lærere, ved jeg.
    Flotte græskar - endnu en konfirmation, ja du kommer ikke til at kede dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - det har været en længere pause. Og det er lidt svært at komme i gang igen, men nu skal det altså være!

      Slet
  2. Hvor er de græskar flotte sammen med gråt og zink, har du mon navnet på dem og hvor du har fundet dem. Jeg regner også snart med at begynde at klippe noget af det ned for det er bare så rart i foråret når det er væk...jeg regner nu ikke med at Bamse skal konfirmeres ;o))

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har købt frø hos Albinus frø og de hedder Queensland Blue - her har du et link: http://www.albinusfro.dk/shop/graeskar-%e2%80%98queensland-blue%e2%80%99-1353p.html

      Slet
    2. Tak, det vil jeg have noteret og så må vi se om jeg husker at købe nogen...ved snart heller ikke hvor der er plads til dem.

      Slet
  3. Hvor er de bare virkelig fine dine græskar. Jeg ville elske at have pladsen til at dyrke dem selv, men må desværre håbe på mit held at falde over én på grønttovet som vi sælge til mig :-) Ja jeg er særligt vild med dem du viser og så de som er helt grå.
    mange havehilsener Susan

    SvarSlet
    Svar
    1. De er pladskrævende de græskar - jeg er også ret vild med de grå - jeg håber, du finder nogen på grøntorvet!

      Slet
  4. Hej Frede
    Godt at høre fra dig, jeg er også begyndt at klippe stauder ned så er det lidt nemmere at jordforbedre.
    De der græskar er vel nok skønne, jeg kunne godt tænke mig at prøve at lave sådan nogen næste år. Så hvis du vil op med navnet vil jeg blive glad :o))
    Masser af havehilsner fra Linda

    SvarSlet
  5. Hvor er de flotte dine græskar.Det er en skøn måde,at pynteop og byde efteråret velkommen.Jeg er vild med din opstilling, skøn farve sammensætning.Hygge herfra.

    SvarSlet
  6. huuuu ha, hvor er de skønne de græskar

    SvarSlet