lørdag den 23. september 2017

Min forsømte have

Sådan en smuk lørdag morgen i september kalder på en tur gennem haven. Selvom min have er overordentlig forsømt, nyder jeg alligevel blomsterfloret.


I pergolaen remonterer climbing iceberg, mens de kraftige sankthansurt sørger for store, skønne blomsterskærme.


Der er stadig lidt farve i flammebedet.


Røllikerne lyser gevaldigt op med de pink skærme - de var langsomme om at komme i gang, men jeg skal da love for, at de har belønnet tålmodigheden.


Drivhuset bliver næsten væk i vækster - der hentes fortsat tomater og lidt agurker.


Min sargentsæble blomstrede fantastisk i maj, og nu bugner busken af smukke røde bær. Billedet her nedenunder er fra den overdådige blomstring.



Et eksempel på en busk, som man har glæde af i flere sæsoner - og mon ikke også fuglene bliver glade for sådan et tag-selv-bord.

12 kommentarer:

  1. Heldigvis er der stadig noget i blomst, selvom man er nødt til at forsømme sin have.
    Det er ikke nemt at nå det hele, men du kan stadig nyde den.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er rigtigt - det blomstrer uanset - desværre gror ukrudtet også, men det må jeg tage hen over efteråret.

      Slet
  2. Det er ikke til at se at din have er forsømt, den ser fantastisk dejlig ud med blomsterfloret :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Den er ved at gro efter i ukrudt....

      Slet
  3. Det er skønt, at der stadig er blomster der fryder øjet.Røllikerne er bare smukke, jeg har skrevet en hvid på ønskelisten. Det er noget af en fuglebufe du har,det billed fra foråret hvor din sargentsæble blomstre noget så smuk ,det er som i et eventyr. Hygge herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, rølliken er bare så smuk! Og sargentsæblen har været fantastisk i år.

      Slet
  4. Så skønt og frodigt der er rundt om dit drivhus. Det er jo ikke til at se at det er næsten ny anlagt og jeg synes jo ikke det er ret lang tid siden du viste at du gravede og lugede...uha hvor går sådan en sommer da hurtig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er så glad for at drivhuset er vokset til - synes, det er så dejligt, at det forsvinder lidt og ikke står mutters alene på en græsplæne.

      Slet
  5. Din have ser smuk ud og ikke spor forsømt, tænk at det ikke er mere end sidste år i begyndte på drivhuset og nu står det der som om at det altid har været der :o)
    Havehilsner fra Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Drivhuset er blevet en del af haven og er ikke længere det lille appendix - det er rigtig skønt!

      Slet