søndag den 8. oktober 2017

Effektiv efterårssøndag

Endelig! Efter 2 lange måneder uden havearbejde, blev der endelig både mulighed og dejligt vejr til at få noget gjort i haven.


Jeg kom sandelig igennem flammebedet, magnoliabedet, bedet ved vejen, pergolabedet og bedet under birken - alle 5 steder er der klippet ned, luget og flyttet rundt. Og så blev græsset slået. Så den del af haven ser igen hæderlig ud!


Her er det flammebedet, magnoliabedet og bagerst bedet ved vejen. Ingen af dagens bede er store, men hvor var det godt at få startet!

Jeg var begyndt at udtænke en plan B, for jeg var i tvivl om, jeg overhovedet ville kunne nå, det jeg ville inden vinter. Men når jeg kigger på det, jeg har nået i dag, er jeg alligevel fortrøstningsfuld - det skal nok gå!

At jeg så sikkert er ret øm i morgen, det tager jeg med.


Det fine vejr lokkede fra morgenstunden - sol og blå himmel. Her billeder i morgensol fra stien, som er kantet med Sankthansurt.


I det nye staudebed står denne skønne asters - jeg er ret vild med farven.

 
 Skovstien i morges - her er der heldigvis ikke en masse, som skal gøres - skoven passer stort set sig selv, og alligevel er det et dejligt område af haven, som jeg nyder.

17 kommentarer:

  1. Du har haft travlt, mon ikke der bliver lidt tid i efterårsferien.
    Jeg kan også godt lide farven på din asters, jeg har ledt efter netop den. Er det en ny sag eller en der har været i haven altid?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg satser også på efterårsferien, selvom den allerede nu ser lidt proppet ud! Jeg er tror min asters, er den, som stod lidt klemt i det gamle staudebed - den kan lide sin nye placering - og der kan sagtens blive en klump til Høneballehaven. Det må jeg huske til Grundlovsdag!

      Slet
    2. Det lyder rigtig godt, det vil jeg glæde mig til, så må vi se, om vi husker det :)

      Slet
  2. Dejligt, at du er i gang i haven igen. Og sikke effektiv du har været. Det ser godt ud.
    Hilsen Heike

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Heike - det kan også mærkes i kroppen nu! Men det var skønt at komme i gang igen!

      Slet
  3. du har været flittig :) - det ser godt ud ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Tim - og jeg nød det i den grad. Det har varet alt for længe siden sidste tørn i haven. Nu bliver der vist en pause igen - der er i al fald regn på tapetet for i morgen.

      Slet
  4. Wow du har nået meget på en dag :o) du når nok det hele alligevel, det gør du jo hvert år :o))

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg når jo det, jeg når - resten må så vente - og det sker der heller ikke noget ved! Meeen jeg synes nu nok, at du fører an i det der med at få noget fra hånden i haven - det er imponerende, hvad du overkommer!

      Slet
  5. Du havde også en ordentlig have-arbejdsdag i søndags, skal jeg lige love for. Er det jobbet eller landmandskonen der er årsag til din forsømte have? Måske har jeg ikke fulgt godt nok med, men dine sargentsæbler og høstasters er da helt forrygende :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er kombinationen af job og landmandskone, som hvert år slår mig omkuld rent havemæssigt - i år er der også andre ting i spil, som tager overskuddet og tiden, men det bliver forhåbentlig bedre! I al fald er bondemanden på vej i hi, og det plejer at betyde at der falder mere ro over det hele!

      Slet
  6. Det er deligt, at få haven gjort vinterklar. Du har virkelig været aktiv, og mon ikke du når det hele. Det er en flot skovsti du har,den kan jeg godt forstå at du nyder. Hygge herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. Vejret driller mig, hver gang jeg har tid og mulighed står det ned i stænger! Planen er, at jeg i dag skal i haven igen, men regnen lurer!

      Slet
  7. Det er skønt når man får klaret en masse i haven. Jeg har pga. det nye job ikke været i haven i pænt lang tid...derfor kan jeg i dag, tirsdag, stadig mærke i kroppen at jeg bl.a. lagde løg i søndags...mine "havemuskler" er godt nok ømme.

    SvarSlet