lørdag den 21. oktober 2017

Efterårsferie

Inden efterårsferien startede, havde jeg store planer om, at tiden skulle bruges i haven. Men det går ikke altid, som man forestiller sig!

Jeg har været i haven ad flere omgange, men hver gang er jeg blevet stoppet af regnen. Så har der jo været tid til noget andet, men jeg er ikke kommet så langt i haven, som jeg havde håbet.


Egetræet har smidt de fleste af sine blade - snart skal de rives sammen.


I dag skal jeg videre med mit hvide bed. Der bliver klippet ned, delt og flyttet rundt.


Jeg har været igennem det nye staudebed - sankthansurt har fået lov at blive stående. Min Penny Lane er flyttet ind her med sit stativ, så håber jeg, hun vil trives her.


I det hvide bed stødte jeg på denne - endelig blomstrer den.


Climbing Iceberg i pergolaen kan også endnu, om end blomsterne bærer præg af den megen regn.


Når jeg går i haven har jeg selskab - masser af selskab. 4 af denne slags skal absolut smide sig lige der, hvor jeg arbejder - sikkert i håb om at blive kløet på maven. For det meste går de i vejen, men at fange dem alle med kameraet, var umuligt!

Tiden i ferien er også gået med en hyggelig familietur til København, det obligatoriske indkøb af vinterjakker og -støvler og besøg. Sådan en efterårsferie kan hurtigt få ben at gå på.

6 kommentarer:

  1. Åh, det er så hyggeligt at have katte omkring sig i haven. Vores eneste kat er ikke så social. Hun holder sig mest for sig selv, og jeg savner katteselskab. Det gør du til gengæld ikke, kan jeg se ;-)
    God sidste weekend i ferien!
    Kh Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Ind imellem synes jeg, de er rigeligt sociale ;-) Men det er jo også hyggeligt. Vi har for en gangs skyld haft et godt katteår - alle vore 4 killinger lever i bedste velgående. Normalt kravler de op i bilerne og bliver så kørt ned, men det har disse heldigvis ikke gjort. Nu må vi have dem godt gennem vinteren, det er udekatte, så de skal bo i stalden. Indtil nu har de boet i garagen, men det får nok snart ende, når det bliver koldere. Så flytter Lille Poul, Gummiged og de andre helt af sig selv ind i varmen.

      Slet
  2. Ja en uge er desværre ikke længe, selvom de lovede godt vejr, var de ikke helt det vi fik, det er ærgerligt, når du nu endelig havde lidt tid.
    Jeg har samme problem med mine hunde, de skal helst sidde lige der, hvor jeg luger eller planter.
    Håber du får lidt solskin de sidste dage.

    SvarSlet
    Svar
    1. Vejret i dag viste sig fra den gode side, så der er blevet arbejdet igennem. Det værste med kattene i bedet er, at jeg er bange for at klippe i dem! Tænk, hvis en hale kom imellem - uf!

      Slet
  3. Hej Frede. Her har der heller ikke været den ønskede havetid. Haven er forsømt i den grad pga arbejde og derfor havde jeg håbet at ferien kunne bruges på at rette op. Men en overbelastning af skrivearmen har gjort det umuligt og al brug af armen har været på det minimale. Og det er besværligt kun at skrive med højre så al skriftligt er nærmest undgået. Dejligt at du nåede lidt i haven, jeg er ret misundelig :-).

    SvarSlet
    Svar
    1. åh hvor træls med en overbelastning, det lyder ikke rart. Jeg håber snart, du er i fuldt vigør igen. Jeg er også glad for, at jeg nåede noget i haven, faktisk er det alligevel blevet til en del, selvom der stadig er både ukrudt og bede, der trænger.

      Slet