tirsdag den 20. marts 2018

Endelig!


Det er mere end en uge siden sidste indlæg. Et indlæg, som kørte i ring med mange tidligere indlæg: vinter versus vår. Siden har jeg nægtet at gentage mig selv, så ingen indlæg her fra. Måske også fordi jeg har været syg den sidste uges tid...? Men endelig! I dag har jeg været ude i haven og arbejde for alvor. Sådan rigtigt med lettere sved på panden og røde kinder - og så i højt solskin. Det har været fantastisk - jeg er helt høj af endelig at komme i gang.



Jeg har været i gang med at rive plænen, og det jo egentlig ikke det mest spændende arbejde. Men jeg kunne se, hvor langt jeg kom, og græsset lignede noget der tænkte: 'Ahhh, det er godt at blive striglet!' Tænk, hvor det pyntede -  og hvor gav det lyst til at gå i gang med bedene også! Jeg blev ikke færdig med plænen, men godt begyndt er som bekendt halvt fuldendt!


I hjørnet med de mange krokus, tog jeg også bladene i bedene, så kommer jeg ikke til at ødelægge de fine blomster, når de står i fuldt flor om lidt.
 

 

Her tæt op ad muren er de hvide allerede sprunget ud - et dejligt syn!
 



9 kommentarer:

  1. Godt du er frisk igen, dejligt med noget solskin efter sygdom, så man kan få luftet bacillerne.
    Jeg har endnu ikke vovet at rive blade ud af bedene, men det skal ikke vare længe. Pludselig skal det hele laves på en gang.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, nu har vi travlt! Og hvor er det skønt - jeg kan mærke energien vender tilbage og humøret får et nyk opad!

      Slet
  2. Sjovt udtryk: Strigle græsplæne, men det er jo lige det, der sker på denne årstid :-)
    Billedet med de mange hvide krokus og den ene blomst med orange støvdragere er superfedt.

    SvarSlet
  3. Hvor dejligt med en dag i haven og endelig tegn på at foråret er på vej :-) Smukke krokus.

    SvarSlet
  4. Godt du er blevet rask! Og godt at det er blevet forår (eller i hvert fald noget der snerper derhen ad ... her har vi stadig ret hård frost og et irriterende hvidt drys der ikke vil smelte ...) Hvor er de hvide krokus yndige!
    Kh Nana

    SvarSlet
  5. Godt du er blevet rask og kommet igang i haven.
    mvh
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
  6. Det er så dejligt at være igang igen i haven. Dejligt at du er blevet rask og kan tage fat i haven, det giver ny energi og glæde.

    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
  7. Hvor er du hvide Krokus smukke :o)) det er skønt at komme igang i haven igen og få rørt lemmerne.
    Godt du er ved at være frisk :o))

    SvarSlet
  8. Enig! man kommer let til at køre i tomgang denne vinter, hvor kulden ikke vil forsvinde. Vores græsplæne er for fugtig til at blive gået på for alvor, lige så snart frosten har forladt den, så jeg må vente med at rive den. Udslåede krokus og solen hører uløseligt sammen.

    SvarSlet