onsdag den 18. april 2018

Skønne aftner

Sikke nogen skønne aftner i disse dage! Jeg går der ude til kl. 21 og stornyder det.


Tulipanerne i krukker begynder at vise farve, og de er bare klar til at pynte op til fest næste fredag. Nu bliver de sat om på nordsiden af huset i skyggen, så de ikke brænder af i solen de næste dage.


I bedene blomstrer hyacinterne i lyslilla, blå og pink - og de dufter skønt!


Perlehyacinterne er pludselig også i fuldt flor - jeg synes, det går enormt stærkt i det fine vejr.


Jeg har priklet lidt her i aften, og endda plantet noget af salaten ud i køkkenhaven. Det er næsten ikke til at finde ind igen sådan en aften, men til sidst kunne jeg ikke skelne krudt fra ukrudt, så da jeg havde vandet krukkerne og lukket drivhuset af for natten, trak jeg alligevel indendørs.

8 kommentarer:

  1. Wauw, dine tulipaner er godt nok langt - det hele bliver så fint til jeres konfirmation.

    Ja, hurra for den dejlige april lige nu.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg blev også overrasket i dag af tulipanerne - de har stået i drivhuset de sidste par dage for at ramme dagen - så nu skal de bremses lidt! Det er lige med at få det hele til at passe!

      Slet
  2. Godt du er fint med i haven, for nu varer det jo ikke længe inden den store fest skal være.
    Så langt er mine tulipaner ikke. Jeg kan godt forstå, at du nyder de lange lyse aftener.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, ude er jeg godt med nu - inde er det en anden sag, og med det her vejr bliver jeg ved med at finde ting, som lige kan ordnes som undskyldning for ikke at gå i gang indendørs.....

      Slet
  3. Jeg spottede lige et skilt med Kæmpe Verbena. Tillykke med dem - mine er aldrig kommet op ... æv!
    Ja, vi skal sørme holde på vores "sommertid", for de lange lyse aftner er guld værd. Jo længere, jo bedre :)

    SvarSlet
  4. Så utrolig fint. Det har kommet litt lenger hos deg, men det spirer i alle fall i hagen min også :) Lykke til med fest :)

    SvarSlet
  5. skønne billeder :) - snart go' weekend

    SvarSlet
  6. I enjoyed over read your blog post.
    Your blog have nice information, I got good idea from this amazing blog.
    I am always searching like this type blog post. I hope I will see again…
    ดูหนังออนไลน์

    SvarSlet