torsdag den 9. august 2018

Vejrskifte

Så fik vi hul på bylden. Her til aften revnede ballonen langt om længe, og vi har fået regn, torden og lyn. Først lå vandet bare oven på plænen i pytter, men snart begyndte jorden grådigt at sluge den ene millimeter efter den anden.

Pigerne og jeg trak ud på den overdækkede terrasse og nød både lyden og duften.


Ud over markerne kunne vi følge lynene, og heldigvis kom tordenvejret aldrig faretruende nær, så det var ren hygge.

Jeg optog en video - lyden er hel velsignet! Lynene formåede jeg ikke at fange.


Den hvide puppe er mellemste datter svøbt i dyne 😁 Hygge på højt plan!

9 kommentarer:

  1. Her regner og tordner det også nu, det er godt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt der også blev noget til dig i denne omgang! Her blev det til 11mm, og nu regner det igen.

      Slet
  2. Jeg blev snydt for lyn og torden, men fik 16 mm. Fantastisk duft der var her til morgen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi fik torden og 11 mm, så du har da gjort det helt godt! Ja, duften er skøn!

      Slet
  3. Vi fik også lyn og torden og 10mm - dejligt, men jeg håber, der kommer mere!

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi fik 11 mm, og det regner igen nu. Mon ikke også der kommer mere hos dig, jeg synes, det ser ud til, at der er et regulært vejrskifte.

      Slet
  4. Det er en dejlig lyd :o) og lækker puppe sommeraften hygge.

    Vi fik 3 mm

    SvarSlet
    Svar
    1. 3 mm var ikke meget! Forhåbentlig har I fået mere siden? Her vi lidt over 20 mm nu.

      Slet
  5. Ja endelig kom regnen ,men nu vil jeg gerne have sol igen. her sejler det i gårdspladsen. Selvom vi bor på en bakke er der ikke lang ned til grundvand. Hyggelig video.

    SvarSlet