fredag den 15. februar 2019

Morgensol og yndlingsmotiver

Der er bare nogen motiver, som går igen og igen i mine billeder for tiden. Denne skønne, solfyldte morgen er ingen undtagelse.

Vintergækkerne i skoven indtager førstepladsen. Helt fortryllende så de ud, som de stod der i modlys og med dugperler. 








Også palmekålen har stået for skud mange gange i vinter. Jeg er bjergtaget af bladenes struktur - helt genialt. De bliver ved med at vokse - mon det er en blomst, som er på vej?




Drivhuset er også flittigt fotograferet - her fra køkkenhavesiden.


Og et kig ind i herligheden.




Dagens sidste skud står i bedet, som snart kommer til at rumme pavillonen - den skal ligesom alt det andet flyttes ud i de nye pavillonbede. Det går støt og roligt med at grave græs af, bid for bid tegner bedet sig nu. Mens jeg graver, planlægger jeg planternes placering og ser det hele for mig. Jeg kan næsten ikke vente!

10 kommentarer:

  1. Det tredje foto med de små fine dråber, der næsten ikke engang er dråber, er SÅ fint.
    Der ser vel nok pænt ud i dit drivhus. Vores havehus er fyldt med havemøbler. Jeg er begyndt at pippe om at få dem ud, så vi snart kan sidde i huset og nyde solens varme.
    Mange hilsener Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Vores main-havemøbler står ude hele året - de står på en overdækket terrasse, men jeg bør nok male dem i den kommende sommer - måske burde jeg egentlig have gjort det sidste sommer.... Jeg er ikke meget for at male, og de her møbler er fulde af hjørner og kroge! Til gengæld er de smukke - jeg er vild med dem, og jeg sparede sammen til at købe dem. Det er de klassiske Drachmann møbler fra Trip Trap - de er af god kvalitet og har stået ude i mange år.

      Slet
    2. Tak for tip. Vi går faktisk og overvejer nogle møbler, der kan stå ude. Vores problem er at finde den rigtige størrelse. Nogle af vores bænke står, hvor der lige præcist er plads. Haven er jo ikke ret stor, så det er lidt et puslespil. Men det der med at slæbe møbler frem og tilbage, det SKAL vi altså slutte med!!!
      Det må være teak, du har. Kan du ikke lade være at male? Men de er måske købt hvidmalede?

      Slet
    3. De er hvidmalede. Bænken har jeg aldrig malet, den har jeg haft i 22 år. Men nu trænger den. Bordet og stolene er yngre, men er købt på tilbud, og de har ikke været helt så holdbare. De er malet en gang. De er vel 15 år.

      Slet
  2. Skønne billeder især af vintergækkerne.
    Nu må vi ud i solskinnet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Og det har været helt aldeles skønt ude i det solskin i dag!

      Slet
  3. De små forårs kåde vintergækker og erentis er osse bare så uimodstålige . Af hensyn til dem, har vores høns osse fået begrænset deres haveture temmelig meget.
    Hvor har du en fin orden i dit drivhus. Mit er proppet til randen med overvinterende planter i potter og slået ned i jorden. Men forhåbentlig bliver det nye "orangeri" til at kunne sidde i, på en dag som i dag. Et fantastisk vejr det har været.
    hilsner Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det har været fantastisk vejr! Lyder skønt med et nyt orangeri. Jeg har ikke en masse overvintrende planter i potter, så jeg nyder mit drivhus året rundt!

      Slet
  4. Vintergækkerne er vidunderlige lige nu :)

    SvarSlet