torsdag den 9. januar 2014

Kickstarter

Der er ikke noget som friske blomster, som kan kickstarte mit humør.




Især det at få fingrene i dem giver mig et kick!

Her følger en lille kavalkade fra bundt til buket:

 
 
Her ligger blomsterne klar efter at have trukket vand natten over: lilla tulipaner, hvide fresia m. en snert af lilla, lilla ranunkler, broget benved fra haven ,noget grønt samt nogle kaprifoliegrene..
 


Jeg kan godt lide kombinationen af det fine og grove, så først lavede jeg et stativ af kaprifoliegrene og bandt nogle kraftigere grene på tværs af stativet.


Så placeres blomsterne og stænglerne bindes i spiral.


Det færdige resultat set fra oven.


Her står buketten og pynter på klaveret - og duften breder sig :-)

8 kommentarer:

  1. Jeg har fundet din blog, som jeg glæder mig til at følge og blive inspirer af da jeg selv har laver mange kranse og dekorationer her op til jul.

    SvarSlet
  2. Det glæder mig, at du vil følge mig - tak for det!

    SvarSlet
  3. Hej Frede!
    Blev nysgerrig, held og lykke med dit blomsterbinderi, det bliver spændende at følge, lægger dig til på min blog. Har selv startet et binderi i slut okt 2013, men det er anderledes end dit, om end genbrug er en stor del af det.
    elsker duften af fresiaer, dejlig buket.
    Med hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din kommentar, jeg var fluks på besøg hos dig, det var spændende! Elsker dit arbejde med grenene. Jeg glæder mig til at følge dig fremover.

      Slet
  4. Skøn buket! Jeg er helt enig i at sådan en buket gør en masse godt for humøret :-)

    SvarSlet
  5. Tak! En stor del af glæden ligger for mig i selve processen - men selvfølgelig nyder jeg også buketten efterfølgende - det hjælper jo alt sammen ;-)

    SvarSlet
  6. En helt igennem eventyrlig dejlig buket.
    Når man lægger en kommentar hos dig, er der en rigtig irriterende kode, som man skal skrive, måske du har oplevet det på andre blogge. Man kan ikke selv se den på sin egen blog. Du kan fjerne den hvis du vil, der ligger en anvisning på en blog der hedder bloghjælp.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak fordi du gør opmærksom på fænomenet, Anette - jeg vil prøve at finde ud af det, for de er da "lidt" irriterende, de der koder :-)
      Og tak for de pæne ord!

      Slet