lørdag den 6. februar 2016

Mange, mange indtryk fra Formland

Jeg har i dag besøgt messen Formland, de første par timer var jeg alene, og det var slet ikke dårligt, for så fik jeg set nøjagtigt det, som jeg ville! Senere fik jeg selskab, og det var bestemt heller ikke at kimse ad!
Dagens blogindlæg kommer til at handle om de forskellige udstillere og billedmængden nærmer sig spam - i morgen kommer et lille indlæg om nogle af de skønne dekorationer, som pyntede rundt omkring i hallerne.


Jeg er vild med cement-farven i mange variationer - her IO Scandinavia
 





B-Greens stand vender jeg altid tilbage til flere gange - der er fine varer og inspirerende tableauer.
 


 

 
 
 
 Dette smukke bålfad hos Danas Have faldt jeg pladask for - det findes også i en større udgave
 


Disse bålfad/fakler er også fantastisk flotte - jeg husker ikke forhandleren, desværre
 

 
 
 Hos Ib Laursen er der som altid masser af inspiration og lækkerier
 
 

 
Havde jeg haft mig en vinkælder, ville dette flotte billede være et must - Ib Laursen
 

 
 
Claus Dalbys stand skilte sig ud med masser af blomster og forår - skønne perlehyacinter, pil, tulipaner, aurikler og mange flere.
 



 Dette smukke kvadratiske fad var fyldt med hvide perlehyacinter - ualmindeligt smukt! CD
 
 
 
Disse rustikke potter faldt bestemt også i smag - CD
 

 

 
Det hvid/gule hjørne med troldnød, tulipaner og amaryllis - de grønne glasvaser er henrivende,
også CD
 



 
Hjemmefra havde jeg bestemt mig for at finde Artbykobber - og jeg blev ikke skuffet. Sikke mange fine ting! Æg, magnolie og artiskokker.
 








13 kommentarer:

  1. Hej Frede.ÅH !!! er helt misundelig på dit besøg på messen.........for sikke da en masse skønne ting du viser.Kan godt se at CDs stand skiller sig ud med alle de smukke forårsblomster.Men er også vild med alle de forkobrede ting.
    Du må have haft en skøn dag i Herning.
    God aften Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var en god dag i Herning - og mange indtryk! Det var fint med alle forårsblomsterne og ja, de forkobrede ting er bare så skønne!

      Slet
  2. Du har rigtig hygget dig på messen. De forkobrede ting er flotte. Jeg kan godt forstå, du gik efter dem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var en god lørdag, når nu vejret ikke var til havearbejde!

      Slet
  3. åh der ville jeg gerne have været sikke mange flotte ting du så. skal man være registreret som indkøber eller kan man bare som ganske almindelig personer uden virksomhed komme ind.? det kunne være en hyggelig tur. Hvis man kan tage til messe med traktorer og høstmaskiner så kan vel også det her :-)
    Kh.
    Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Messen er en fagmesse, og man skal have butik eller lignende for at få billetter. Jeg arbejder lidt i en blomsterforretning ind imellem, og derfor kan jeg få lov at blive lukket ind, men jeg kan ikke købe noget....
      Netop! Bondemanden ryster lidt på hovedet over, at jeg gider, men jeg synes jo, det er på linje med hans Nutrifair og Agromek!

      Slet
  4. Det ser rigtig spændende ud :) Tak for din rundvisning :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekom! De er ret inspirerende at se de forskellige stande.

      Slet
  5. OJ! Ja där verkar finnas massor med rolig inspiration! Betong är visst hett nu! Kul att få se lite därifrån, tack för att du visade.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det rustikke, som beton, falder i min smag, men der er også alt muligt andet og mange forskellige stilarter at finde på Formland.

      Slet
  6. Formland er sjovere end Agromek :-) Uha - jeg rettede mig slavisk efter skiltene med fotografering forbudt. B Green standen var rigtig skøn.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja - i mine snart 25 år som bondekone har jeg været med på Agromek én gang, det behøver jeg ikke igen!! Og bondemanden bliver slet ikke spurgt, om han vil med på Formland.... Med hensyn til fotografering så spurgte jeg et år ved indgangen og fik det svar, at det gør alle vist - siden har jeg taget lidt billeder. I de små stande har jeg spurgt pænt, om jeg måtte tage billeder til bloggen - jeg har aldrig fået nej. Men det er vist en gråzone det med billeder på Formland....

      Slet
  7. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet