lørdag den 27. maj 2017

Nye øjne

Det er godt med nye øjne på ens projekter - det kan der komme rigtig meget fint ud af. Sådan gik det her hos mig i går. Jeg havde besøg af Vivi fra 'Mit grønne univers', det var første gang, hun så min have.

Da vi stod ved min store, rigtblomstrende sargentsæble, sagde Vivi helt spontant 'Her skulle man lige have en siddeplads, så man kunne sidde i skyggen under de smukke blomster'. Og hvor har hun ret! Lige dér mangler der da en siddeplads - så det er der kommet.


Foreløbig består siddepladsen af en ældre plasticstol, men ideen er jo helt rigtig -  jeg vil se, om jeg kan finde et fint cafesæt, som kan stå her - det ville være så fint!


Det er skønt at sidde der i skyggen under de tusindvis af blomster.


Der er helt huleagtigt derinde, og man har det fineste vue op mod huset og det hvide bed.


Tak til Vivi for besøget og den helt perfekte ide!

Den skønne sommerdag blev der ud over brugt på at vande, plante frølinger ud, nyde og ikke mindst et gæstebud hos gode venner.

10 kommentarer:

  1. Tak for sidst, det var spændende at se din have i virkeligheden :-)
    Det er så fint, som du har fornyet din gamle have med nye staudebede og alligevel har bevaret 'ånden' :-)
    Utrolig hvad en impulsiv udtalelse kan føre med sig ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak, Vivi - det var dejligt at have havebesøg! Det er ikke ret tit her har været andre havenørder (på den gode måde forståes;-)), så det var skønt at dele min interesse med én, som har den samme. Hvor er jeg glad for, at du synes, at fornyelsen af haven er lykkedes uden at miste ånden i den - det er jo det, jeg gerne vil! Ja, jagten er gået ind på de perfekte møbler!

      Slet
  2. Dejligt med besøg af en anden havenørd, som endda kommer med en god idé.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, og hvilken fantastisk ide! Dejligt med inspiration og sparring i ens egen hood!

      Slet
  3. Dejligt med besøg af en "ligesindet". Det er da helt perfekt med siddeplads der. Håber at du viser view'et derfra en dag :-). God søndag til dig - både mht. tid i haven og forberedelsen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var nemlig godt set, at det er perfekt med en siddeplads dér! Jeg må lige huske at tage et billede derinde fra og ud!

      Slet
  4. Det er så dejligt at have besøg af andre havemennesker, eller folk der kan se noget man ikke selv kan. Jeg ville elske at sidde på din nye siddeplads og kigge og filosofere.
    Ha en god søndag:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er en god plads - det er så godt, når nogen kommer med den slags input! Skønt af have havebesøg af havemennesker, nemlig!

      Slet
  5. Sikke romantisk - hvor er det lækkert :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Et lille romantisk hjørne - det er rigtig fint!

      Slet