torsdag den 15. juni 2017

Startskuddet

Startskuddet har lydt for Hønneballe-valmuerne i det nye staudebed.


Blæsevejret gør det lidt svært at forevige dem, men den er god nok -  vi er i gang! Der er mange af dem i bedet, og jeg satser på, det lige som sidste år bliver et forrygende syn.


Det blev også i dag, at den første silkepæon begyndte at folde sig ud.


Det er én af de hvide, her sammen med den yndige blomsterkørvel, som fra nu af er en must-have!


Også den lyslilla, lille allium er sprunget ud - den hedder 'Gracefull'.


Salvien her er ikke lige sprunget ud i dag, men jeg er ret vild med den strunke staude med de lange, slanke spir. En god kontrast til den sart lyserøde valmue 'Central Park'.


Jeg har 2 'Central Park', og den anden er meget mørkere end denne. Når jeg slår dem op, kan jeg se, de kan være begge dele.


Roserne hos mig er ikke sprunget ud endnu, men denne ved indgangen til haven, står da på spring sammen med havehortensiaen.


Med alle de startskud, som lyder i haven lige nu, må der egentlig være et ordentlig rabalder derude.... Keep them coming!

8 kommentarer:

  1. Skøn valmue, jeg er vild med farven. Den lyserøde er også bare så fin. Sidste år købte jeg et par breve valmuer, det ene en alm og det andet en pæonvalmue. Sidstenævnte var skøn, de andre var alle røde selv om de skulle være svag rosa. De røg hurtigt op af jorden. Her er der gang i de få roser jeg har, valmuerne lader vente på sig. Mange hilsner Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har fået valmuefrøene fra Lisbeth fra Høneballehaven - de har en rigtig smuk farve! Kunsten er at begrænse dem lidt i år, for de er godt nok villige! Men jeg er vild med dem, og det de bidrager med til bedet. Jeg venter med længsel på roserne!

      Slet
  2. Du er langt fremme med valmuerne, mine er ikke i nærheden af blomstring. Salvisen er så fin, den mangler også i min have. Meget romantisk look du viser her, så fint.
    God weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er så glad for mine bede i år - jeg synes, de er ved at være der, hvor jeg gerne vil have dem - frodigte, varierede og fyldte.

      Slet
  3. Det var tidligt med valmuerne, de er bare så skønne:-) Jeg plejer også at have de lilla som er frø jeg fik fra Claus Dalby da han delte ud af dem til bloggere for mange år siden. I år troede jeg, at det var dem jeg såede, men havde glemt at jeg også havde fået lyserøde af Jette (Mit lille gods) så jeg går og venter spændt på hvilken farve alle mine valmuer får:-)
    Jeg ville ønske at jeg kunne få gang i blomsterkørvel for den er altså yndig. Ja det er ren romantik på alle dine billeder:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har også sået en ny valmue i år fra en blogger, de er ikke så langt. Valmuerne på billederne er selvsået fra sidste år, så de var tidligt på vej.

      Slet
  4. Hvor er de skønne Valmuerne, hvis jeg havde en større have så ville jeg også have valmuer.
    Til gengæld har jeg blomsterkørvel, den er så smuk. Jeg så den sidste år ved Vivi hun viste den :o) Jeg syntes nu dine er noget mere buskede end mine. Har du nippet dem ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Blomsterkørvel er så yndig! Jeg tror, billedet snyder lidt, for det løv, du ser på billedet, er fra en staude. Mine blomsterkørvel ikke ret buskede, men de står mellem stauderne og går sammen med dem.

      Slet