søndag den 10. december 2017

Julestemning fra oven

Til stor glæde for barnlige sjæle og julestemning-hungrende folk vågnede vi i dag op til et pænt lag sne. Og der er ikke noget som sne, der kan booste julestemningen helt ind i hjertekulen.


Samtidig er det blevet 2. søndag i advent, og som det ses, fik jeg ikke lov at tænde alle lys på én gang!


Det er den sort/hvide skala, som dominerer billederne fra i formiddags i haven.


Inden jeg overhovedet kom op og ud, var yngstepigen allerede i gang derude.



Hun har ønsket sne længe, og endelig var der nok til en snemand.


Også drivhuset har fået dyne på, men det var dog for køligt til at bruge det til binderiværksted.

Så dagens binderi foregik indendørs.


Den stod på 2 luciakranse til på onsdag. De blev bundet med blød ene. Jeg har masser af blød ene, hvert år ind under jul gør jeg store indhug i den, og hver gang skyder den bare igen og står flot og frisk året efter.


Vi har 2 luciabrude på skolen - med hvert sit hof af terner - vores skole er stor og ligger spredt - så de går i hver deres afdeling. Nu er kronerne i al fald klar, så er det bare at glæde sig til en stemningsfuld morgen - det er én af mine
absolut yndlingstraditioner. Det og sne!

12 kommentarer:

  1. Bare det var os, der havde fået sne. Det lysner så dejligt.
    Det, du kalder blød ene, er det en særlig sort?
    Mange hilsener, Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

      Slet
  2. Jeg ved ikke, hvad min bløde ene hedder - det er nogen år, siden jeg plantede den. Håber også, I får lidt sne!

    SvarSlet
  3. Ja sneen drager børn og barnlige sjæle. Vi oplever den efterhånden for sjældent desværre.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det med at det er for sjældent, vil datteren i huset her helt sikkert skrive under på!

      Slet
  4. jeg foretrækker også helt klart sne end alt det regn ;) ;)

    SvarSlet
  5. Hvor var I heldige at få sne så yngstepigen kunne få den snemand!
    Du er heldig at have masser af blød ene - det er min absolut favorit bindemateriale, men jeg synes ikke det var så pænt da jeg skulle købe det.
    Et par flotte Luciakranse blev det - det er også en dejlig tradition:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, jeg ser ofte tør blød ene - det er ikke så pænt. Det er dejligt at have i haven. Jeg har også en krybende ene - som stikker helt vildt - men den er også rigtig flot i binderi. Den har en helt anden struktur.

      Slet
  6. Sikke et fint drys sne. Kan godt forstå at din datter skyndte sig udenfor...det plejer jeg også at gøre.
    Knus Heike

    SvarSlet
    Svar
    1. Og mer' vil ha' mer' :-) For min skyld behøver det ikke komme i for store mængder - jeg bryder mig ikke om at køre, når det er glat.

      Slet
  7. Det er helt vildt flot med sådan et drys sne, vi fik en lille smule i nat, men det er næsten tøet igen, så det er bare sjap sjap - det er ikke så yndigt (især ikke når støvlerne ikke er heeeelt tætte)

    SvarSlet