onsdag den 2. januar 2019

Crossfit til husbehov

Årets første havedag!



I strålende solskin har vi dyrket crossfit i haven i dag! Det lykkedes at få bondemanden med motorsav med derud. Jeg havde 3 ting på listen: Der skulle saves noget brænde til en brændestak, fældes nogen træer i skoven og saves skiver af stammen fra vandgranen, som vi fældede i oktober.

I skoven har der i flere år ligget et træ på tværs af min sti i et par meters højde - kun holdt oppe af andre træer. I dag blev den fældet - det greb lidt om sig, så der røg et par stykker mere. Stammerne blev savet op i 1,5 meters længder og stablet. Det kunne man godt holde varmen ved!


Nu er der igen fri adgang ad stien.

Der blev også savet brænde til en brændestak, som skal agere bagvæg ved en lille siddeplads jeg også fik etableret i det nye blå bed. Jeg ønsker mig en større bagvæg, så jeg er vist nødt til at have fat i bondemanden og hans motorsav én gang til!


Fliserne er skiver skåret af vandgranen. Der er også trædefliser  gennem bedet.


Her under den opstammede laurbærkirsebær kan man nu sidde og nyde udsigten.
 


Her er endnu lidt bart med sort jord og nøgne grene, men pladsen er klar, når foråret kommer!


Der var også lige lidt oprydning efter stormen - et læs med grene fra egetræet og en kæmpe trillebør fuld af ris fra hængebirken.

Det var skønt at komme ud og få rørt kroppen og mærke, at den lever! Frisk luft i lungerne er nu slet ikke at kimse af!


12 kommentarer:

  1. Det bliver da godt nok en rigtig flot siddeplads :-) Og smart med det tunge arbejde på en dag, hvor man gerne vil have varmen. Her blæser det stadig ret meget.

    SvarSlet
    Svar
    1. Her har det været helt vindstille i dag - der skulle faktisk ikke så meget til for at holde varmen ;-) Jeg er rigtig glad for den nye plads.

      Slet
  2. Godt bondemanden havde tid til at hjælpe i dag, mon ikke du kan låne ham en dag mere, det blev en fin plads, den sorte jord forsvinder nok til foråret.
    Jeg var ved havet, det var en frisk tur i solskin.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo, jeg må lokke ham ud en gang til! Ja, sort jord er vi ikke meget for, så det skal nok blive plantet til!

      Slet
  3. Dejligt med lidt frisk luft. Jeg har også været ude og samle smågrene og hvad den storm ellers havde smidt rundt med.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, den storm har en del på samvittigheden.

      Slet
  4. Der sker for alvor noget, når mændene får gang i deres farlige maskiner. God idé med sådan en brændestabel bag siddepladsen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er godt at kende sådan én!

      Slet
  5. Bare jeg havde sådan en sav med motor. Min er med rugbrødsmotor, mine arme. Og der er væltet en mega blomme i haven i stormen og knækket en stor gren af kastanien. jeg har savearbejde nok til hele vinteren. Og er ikke færdig med at beskære hassel og æbler, hmpf.
    Siddepladser kan man næsten ikke få nok af, alt efter vind, sol og humør er det skønt at kunne lige sidde ned og nyde.
    hilsner Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh det lyder som hårdt arbejde forude! Min er lidt sej i optrækket, så det er med at huske alt, når det endelig lykkes!

      Slet
  6. Pyh, det lyder som hårdt arbejde :) men dejlig motion :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gik ikke så galt, men nogen af kævlerne var temmelig tunge. Godt vi var 2!

      Slet