fredag den 21. juni 2019

Grødevejr

Det gror og gror og gror derude. Sikke en kontrast til sidste års tørke - det er grønt, frodigt og all over the place! Her til formiddag har vi haft lidt stille regn, og nu står haven våd og tung. Det er grødevejr.


Her den hvide afdeling - bedet til venstre blev anlagt sidste år, det er jeg rigtig godt tilfreds med. Det vokser godt til og blomstrer på livet løs.


I Hønseskovbedet er Pilou sprunget ud. Blomsterne er ikke så store i år, men planterne er sunde, og der er masser af knopper.


Lag på lag på lag på lag - sådan er pæonknopperne. Hemmelighedsfulde til det sidste, men det lader sig ikke skjule, at her er masser af dejlighed in spe.


Min eneste røde rose - faktisk min eneste røde blomst i haven - til gengæld er den meget rød! Det er Grand Award, indkøbt hos JAS for 2 år siden. Sund og frodig står den ved drivhuset og gør sig til.


Endnu engang et billede af en af de kortlivede, men smukke valmuer i det nye staudebed. Blomsten her er på størrelse med min hånd - så kraftige har de ikke været før.


Sidst et billede af mine nye blå/lilla bede, som jeg fortalte om i går med langhåret hæk og ditto græs :-) Det er ikke så nemt at fange farverne, de drukner lidt i alt det grønne.

Nu må jeg ha' benet op igen - det går langsomt fremad, men min radius er noget begrænset. Heldigvis er der mange bloggere, som skriver om CPHGarden, så jeg vil nyde alle indlæggene!

6 kommentarer:

  1. Ja, haven er megagrøn lige nu, men på dit første billede trænger de lyse farver alligevel fint igennem. Det er et fint billede.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, der er mange fine motiver nu.

      Slet
  2. Det nye hvide bed er vel nok groet godt til. Det er flot ud.
    Det er en dejlig sommer i år. Vi er godt nok stadig en del bagud med vand lige her i vores område, og jeg må vande, men det er helt anderledes end sidste år. Alene temperaturerne er meget mere behagelige.
    Fortsat god bedring med knæet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nu er vi også begyndt at mangle vand - det går stærkt! Alt gror helt vildt, her er der ved at være urskov i staudebedene, og det klør i fingrene for at klippe ned, men dén er knæet ikke helt med på endnu!

      Slet
  3. Der sker rigtig meget i vores haver nu. Vi fik nu ingen regn, selvom det var lovet, så ingen grødevejr med regn her.
    Den røde rose er ikke lige min smag ;) men det kommer nok ikke bag på dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, jeg ved jo, at du har det med rødt som jeg. Rosen er jeg nu glad for, men kun fordi den står ved drivhuset, hvor farverne alligevel er meget mixede. Nu begynder vi også at sukke efter regn igen.

      Slet