torsdag den 20. juni 2019

Sommerglæder







Jeg er vild med denne salvie - de smukke spyd står tæt og blomstrer længe.

Jeg har udvidet bestanden betragteligt, sidste år delte jeg én i mange små og satte dem i det nye blå/lilla bed. Her er de kommet rigtig godt i gang sammen med katteurt og knopurt. I bedet er der også iris, sommerfuglebuske, syren og sommerblomster. For et par uger siden plantede jeg mine frøsåede riddersporer ud - de er ved at etablere sig, og nogen af dem sætter sågar blomst i år.

 
Bedet er endnu ikke noget særligt, der er fortsat bar jord, men det skal nok blive godt.
 
 
Midt gennem bedet er der en sti af græs, så der er faktisk tale om 2 bede med samme palet af blomster. De forskellige stauder er plantet i grupper, det har jeg ikke gjort så meget før.
 
 
I det gamle staudebed stråler storkenæb - hvert år fascineres jeg af den intense farve - måske skal den også have plads i det blå/lilla bed?
 

Her er også én af de sommerblomster jeg har puslet om hele foråret - blomsterkørvel. De er plantet ud i det hvide bed, hvor de gør det godt både mellem det gråløvede og naboplanterne med mørke blade. Blomsterkørvel er let og elegant i bedet og er en absolut favorit.
 
I dag starter CPH-Garden - uha, hvor har jeg glædet mig til en tur i slaraffenland sammen med en kollega. Det blev der så ikke noget af med mit knæ. Vi må tage revanche næste gang - nu glæder jeg mig bare til at læse alt om det på blogsene og instagram - bring it on! 
 





2 kommentarer:

  1. Du planter helt efter bogen, det ser fint ud. Blomsterkørvel kender jeg ikke.
    Synd når du gerne ville med, det er anderledes for mig, jeg havde ikke lyst.

    SvarSlet
    Svar
    1. I dag kommer et bedre billede af bedet, sådan lidt mere i sammenhæng. Blomsterkørvel kan i den grad anbefales - jeg må lige huske dig til næste år i Geografisk Have :-) Det håber jeg, at jeg er rimelig mobil igen!

      Slet