mandag den 2. september 2019

Septembersol


Sikke en dejlig slutning på august og fin start på september! Det fine sensommervejr bliver nydt - selvom der ikke er det store overskud til havearbejde, er det nogen dejlige dage. Lige nu kan jeg glæde mig over den fine række sankthansurt, som kanter mit lange kig langs hækken.


Dahliaerne blomstrer på livet løs - denne skulle være en Blue Record, men der er vist gået et eller andet galt dér... Men pyt, for den er meget smuk med sit strejf af limegrøn.


Der er kommet gang i min syriske rose - den er helt overdådig med masser af blomster.


Sensommerbedet med græsser, pileurt, dahlia og hjortetrøst glæder jeg mig over hver dag - det fungerer!


Jeg er blevet overrasket af mine randblomstrende hortensia. De blev passet med overdækning ved de sene frostnætter, men de første blomster var kleine og ikke ret mange. Den har taget revanche - den blomstrer ikke voldsomt, men der er skønne blomster at glæde sig over.


Roserne er også fine igen, og der er mange blomster - det kan man da kun glæde sig over!


I køkkenhaven kan vi plukke hindbær nu - de er søde, lækre og helt uden orm - jeg er ikke sikker på, de når ind i fryseren, for vi er mange, der slår et slag forbi og smager :-)

4 kommentarer:

  1. Septembersol er noget at det allerbedste, der findes! Hvor ER din sankthansurtkant bare vellykket, Aase. Det ser så godt ud! Jeg har lige fået to hvide syriske roser, som jeg skal se at få plantet. Jeg glæder mig til de er ligeså store som din :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er glad for min syriske rose. Jeg gravede den op i min mors have og glemte den i en pose i garagen en hel vinter. Jeg gav den alligevel chancen, og man må sige, den leverer! Den er et fint minde. Sankthansurtekanten er jeg vild med - og det er nemt lavet. Jeg så engang et billede af en sti, som havde sankthansurt på begge sider - det var virkelig flot. Det har jeg ikke plads til, så jeg må nøjes med min ensidede :-)

      Slet
  2. Dejligt at man kan glæde sig over septembersolen, og at der er blomster i haven, det er godt for humøret. Ja hindbær er nu da heller ikke så tosset :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, det er slet ikke så tosset med september!

      Slet