tirsdag den 21. februar 2017

På trods af trussel om storm og sne

Vejrudsigten truer med storm og sne, og alligevel har det været en forrygende solskinsdag i haven. Ved mit lille, nye jordstykke ved drivhuset var der dejligt læ og sol, så der er endnu engang blevet taget en tørn med ukrudtet.


Jeg har også glædet mig over vintergækkerne langs skovstien. Sidste år, da jeg etablerede skovstien, plantede jeg vintergækker langs med den - og hvor er de fine lige nu! De er allerede godt i gang med at brede sig.


Jeg flyttede også nogen erantis hen i skoven, og de kvitterer såmænd også med deres små gule pletter i skovbunden.
 
De har ikke bredt sig så meget endnu, men de lyser gevaldigt op.



Inden jeg gav mig i kast med kampen mod skvalderkål og senegræs, satte jeg kartofler! De dér potato pots skal prøves, så jeg har købt en enkelt og håber at kunne overraske bondemanden med nye kartofler om 8 uger! ...Eller noget....Måske tager det lidt længere tid, men nu får de chancen for at vise, hvad de kan.

 
Plasticpotten er kommet i en zinkspand, det er lidt pænere. I andre spande er tulipanerne på vej, og salaten, som jeg såede i januar, vokser meget stille og roligt - så der sker en lille smule i drivhuset.
 




4 kommentarer:

  1. Jeg har også været i haven i dag, vi klarer meget blæst, hvis blot solen skinner. Dine erantis breder sig ved frøsåning, så det varer et par år. Pas på ikke at luge omkring dem, de kan nemlig godt.

    SvarSlet
  2. Det ser allerede meget fint ud i din lille skov med vintergækker og erantis. Om få år er der nok hele tæpper.

    SvarSlet
  3. Hej Frede. Det lyder både hyggeligt og romantisk med egen skovsti. Det med kartoflerne det må prøves, uhm nye kartofler. Flot at du holde ud med dine skvalderkål glæder mig til at du engang kan nyde "frugten" af dit store arbejde. Hygge herfra og mon ikke vi er enige om at i næste uge vil vi have forår.

    SvarSlet
  4. Kære Frede, en fornemmelse for forår. De er en lykke, de små hvide riddere, der trodser regn og kulde. Jeg skal til at flytte nogen i haven i den kommende tid, så de kan komme til deres ret og ikke gæmme sig i krattet. husk at tage billeder hvert år, og dele dem.
    Venligst
    Henrik

    SvarSlet