fredag den 24. februar 2017

Snemand Frost og Frøken Tø

Der er blevet kysset en del på bænken af Snemand Frost og Frøken Tø i dag, og det ender vist med, at hun kan have ham i en kop! Sangen sang vi til morgensang i dag - og den er et dejligt billede på dagens vejr og et snarligt forår. Solen har magt nu.


Jeg har fået lavet lidt i haven, og i morgen har jeg planer om at indrette drivhuset til forår med et arbejds- og forspiringsbord, og så vil jeg så mine ærteblomster.




Der er ikke mange dage til det officielt er forår, og vintergækker og juleroser trodser gårsdagens kraftige snevejr - især der hvor solen har ramt i dag.


I skyggen ligger der fortsat sne, men det er vist en stakket frist.

10 kommentarer:

  1. Vores sne er også på vej væk, det gør ikke noget. De små forårsbebudere er helt lige glad med sneen. God arbejdslyst i drivhuset :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Sne er ok, når bare det forsvinder hurtigt igen - det var smukt, så længe det varede!

      Slet
  2. I har da godt nok fået en del mere sne end vi har :o) jeg elsker sangen om snemand frost og frøken tø, den har jeg sunget mange gange for mine piger.
    Jaaah og så kan vi godt snart skrive forår, det bliver så fantastisk. Glæder mig til at se hvordan du får indrettet i drivhuset :o) håber du har nået at nyde hvor dejligt der kan være på sådan en dag som i dag.
    Kh Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Snemand Frost og frøken tø er en rigtig dejlig forårssang, som passede perfekt til i dag! Bordet jeg skal have ind i drivhuset i morgen, er et vi har stående - det kan vel knap kaldes et bord - det er to bukke og en plade! Jeg tror, det kommer til at passe perfekt til alle frølingerne.

      Slet
  3. Foråret er min absolutte yndlingsårstid...men jeg gruer ofte for sne i marts måned. Det er jo sket at vi har fået rigtig meget sne i midten af marts eller endnu senere.
    God fornøjelse med såningen i morgen. Jeg fik sået i dag :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror ikke, vi får hård vinter mere i år - derfor kan vi sagtens få en omgang sne i marts, men det bliver sikkert ligesom i går med våd tøsne, som hurtigt er væk igen. I 2016 var haven dækket af sne søndag den 24. april, men sneen var pist væk, inden konfirmanderne nåede ud af kirken!

      Slet
  4. God fornøjelse med forårsindretningen af drivhuset. Her kribler det også lidt i fingrene efter at komme i gang med såningen. Vores drivhus er fyldt op med oliventræer og andre overvintrende krukker, så der er desværre ikke mulighed for at lave en hyggelig forårsstemning dernede. God weekend herfra. Mange hilsner Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, tålmodighed er en svær ting lige nu - for vi vil jo gerne i gang. Faktisk er det mange år siden, jeg har gjort noget i forspiring sidst, men nu har jeg drivhuset, så er det med at komme i gang!

      Slet
  5. Hej Frede. Snemand frost er vist rejst sin vej, hvor vi bor. I dag regner det og solen var kun fremme først på dagen, men mon ikke foråret kommer i morgen ...i morgen ....i morgen. Spændende projekt du har at se frem til i drivhuset, hygge med det. God weekend herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. Der ligger fortsat lidt sne her, og der kommer regn og slud, men pyt! Foråret er lige rundt om hjørnet - der er ikke længe til, og i drivhuset er der læ og lunt! Go' weekend til dig også!

      Slet