mandag den 24. juli 2017

Så hatten passer

Så kom der endelig regn! Heldigvis ikke alt for voldsomt, men i rigelige mængder. Vi fik 20 mm i går - og det kunne haven li'.


Mejedyret er blevet parkeret lige midt i udsigten. På 3 dage fik vi høstet alt vinterbyggen og fik al halmen under tag. Det var hektiske, lange og travle dage, men vi havde god hjælp. Nu er der så en lille pause før næste runde - der bliver ryddet op, repareret og gjort klar. En regnvejrsdag som i går blev brugt på regnskab.


Der blev også lige tid til at nyde regnen fra terrassen, da et tordenvejr kom forbi og tog strømmen.





Sidst på dagen klarede det op - haven havde fået skyllet støvet af, og solen dukkede frem.


 
 

Insekterne havde travlt.


Nu er mine dagliljer også kommet med, de nød bestemt både regn og sol.

6 kommentarer:

  1. Dejligt at første del af høsten er i hus. Her fik jeg sørme hele 35 mm men da jeg i formiddag gravede en stor staude op var der knas tørt under den, hvilket da godt nok forbavsede mig. Lige nu er der 23 grader og temmelig lummert så mon ikke det er tid til en is.

    SvarSlet
    Svar
    1. Sikke meget regn du fik! Og så er det alligevel tørt under den. Jeg flyttede også lidt rundt i går, men jeg nåede ikke ned til tør jord. Din jord kan vist godt tåle lidt mere regn!

      Slet
  2. Godt at være over den del af høsten, og endnu bedre med regn, vi fik også 20 mm, det bedste var stille vejr bagefter, det blev nydt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var dejligt med regn! Her blev det også rigtig fint efterfølgende - det nød jeg også.

      Slet
  3. Ja dejligt med regn. Det gjorde godt for haverne:-). Vi slap heldigvis for strømafbrydelse og senere klarede det op og blev dejligt solrigt. Dejligt I nåede at få så meget høstet og bragt i hus inden regnen. Haven ser skøn ud :-).

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, haven er også skøn, selvom den er tung af regnvand. Heldigvis var alt timet og tilrettelagt, så vi både havde høst i hus og kunne nyde regnvejret, som vi trængte til.

      Slet