tirsdag den 25. juli 2017

Tilbageblik til sidste sommer




For et år siden var her nærmest ingenting. En gammel forgroet hæk og et ingenmandsland mellem hegn og mark fyldt med ukrudt.



 I august 2016 var marken også lige høstet, og jeg havde fået et drivhus i fødselsdagsgave. Jeg foreslog, at vi ryddede den gamle hæk og ingenmandslandet og placerede drivhuset dér. Lige netop der, hvor der er sol allerlængst tid om aftenen. Og sådan blev det.


Det er 11 måneder siden vi ryddede pladsen og påbegyndte dette nye område i haven.


 Der blev også plads til en mini-køkkenhave, som jeg er blevet rigtig glad for.


I drivhuset trives agurker og tomater lige nu. Vi har høstet rigtig mange agurker, og tomaterne er begyndt at få farve, og vi har prøvesmagt flere af dem. Planterne står midt i drivhuset, for at de kan udnytte højden i drivhuset. Agurkplanterne klatrer langs loftet.


 Vi glæder os til at tomatsæsonen for alvor går løs.


Nu er det også lige før, vi kan prøve citronagurken - den er lidt sjov.


 Langs langsiden af drivhuset står dahliaerne og gør sig til. Ideen er, at de ikke skal graves op, men blot vinterdækkes og dermed stå permanent her.

14 kommentarer:

  1. Hej Frede.Det var da et dejligt tilbageblik.Utroligt så hurtigt det hele er vokset til.Det ser ud som det altid har stået der.
    Også utroligt syn inde i dit drivhus.Der er bare ikke noget som egen avl.Det er nok noget af det jeg kommer til at savne mest.
    Rigtig god dag til dig Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er godt at finde før-billeder frem ind imellem - så kan man da se, at der sker noget! Jeg er også overrasket over, så hurtigt det går.

      Slet
  2. Sikke en forandring. Det er altid sjovt at se før og efter billeder, og man overraskes næsten altid over, hvor meget man egentlig har nået på kort tid. Det er virkelig blevet et hyggeligt og smukt lille område med drivhus, køkkenhave og dahliaer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, der er sket en stor forandring - og jeg er så glad for den nye afdeling i haven.

      Slet
  3. Og som det har pyntet på stedet - det er blevet hyggeligt og smukt og meget mere anvendeligt. Det er ren fornøjelse at have et drivhus og I kan sikkert også sidde der og nyde udsigten når vejret ikke lige et til at være ude i :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de er ogaå siddeplads i drivhuset - det er dejligt at sidde der. Ja, det er en rigtig god udnyttelse af området - og jeg kan så godt lide, at det har sit helt eget haverum lidt for sig selv.

      Slet
  4. Der er virkelig sket noget på det år, det ser godt ud, og vi ved jo, at du har meget glæde af det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg har rigtig meget glæde af alle de dejlige forandringer!

      Slet
  5. Ja utroligt så meget der er sket. Jeg synes jo ikke det er ret lang tid siden du gravede og gravede efter flerårigt ukrudt og det ser ud til at du har fået godt styr på det...ser skide godt ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Sådan har jeg det også! Timerne der på knæ har været godt givet ud, jeg har kun en smule senegræs at slås med nu - det er til at holde ud!

      Slet
  6. Der er godt nok sket meget på de 11 måneder. Det ser supergodt ud. Virkelig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jo ren luksus, når man har pladsen til bare at udvide haven, men også dejligt, når det så lykkes og bliver en dejlig plet.

      Slet
  7. Du har virkelig sans for at spotte det rigtige sted til jeres divhus. Hvor er det blevet forandret og til et meget smukt og anvendelig sted. Det kæmpe stykke arbejde det har været, er det hele værd. Hygge herfra med ønsket om en dejlig dag i haven.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Efter så mange år kender man jo haven og dens hemmeligheder, så for mig var det det oplagte sted. Heldigvis var bondemanden med på at give sig i kast med det store oprydningsarbejde. Da først træerne og rødderne var væk, har jeg selv arbejdet mig igennem det - og jeg har nydt hvert øjeblik!

      Slet