tirsdag den 23. april 2019

Blomstrende påske


Vi kan se tilbage på en fantastisk påske med det mest vidunderlige vejr. Vi har været i haven, og vi har nydt de mange solskinstimer. I dag kalder hverdagen igen, vi har ladet op og er klar!


Pinseliljerne står i fuldt flor - her under det nye bøgetræ. Der er stadig ret tomt under træet, men de her lyser da godt op.


De første 2 og eneste blomster på vort espalierede pæretræ. Jeg håber, varmen fra muren holder nattefrosten væk, så vi i år kan få en smagsprøve.


Denne nye syren lover godt - jeg glæder mig til at se farven i udspring.


Denne har jeg vist for - clematissen i drivhuset - den er bare helt fantastisk.


Se lige disse lækkermåse! Det er Spring Green, som åbenbarer fantastiske farver indvendig


og udvendig! Jeg satte en del af dem for nogen år siden, men kun disse to er dukket op i år. De står sammen med de mere trofaste, hvide Purissima i det hvide bed.


Jeg har netop pottet mine stiklinger af Angel Wings op i større potter. Alle har de fået fine rødder, og de vokser. Jeg tog dem fra en overvintrende plante i februar - se her.


De der dunede, bløde blade er slet ikke til at stå for. De vil gøre sig godt i sommerens krukkeopstillinger i haven!

6 kommentarer:

  1. Angel wings genkender jeg fra Heidi, jeg mener også, at hun har lavet stiklinger. Ja de bliver flotte i krukker.
    Det er en forfærdelig blæst i dag, godt det blev fint vejr i påskedagene.

    SvarSlet
  2. Ihh, jeg fik ikke suppeleret mine Spring Green i efteråret. Jeg har ingen, jeg glemte det helt, øv. Det må noteres i havedagbogen. Det er da meget tidligt med pinseliljer?? Mine er ikke engang ved at få knoppen over bladene endnu. Men de er nu osse meget sene.
    Angel Wings genkender jeg osse fra heidi, jeg er på udkik efter dem. De ser så bløde og lækre ud. Og at man selv kan stiklinge formere dem er et stort pluds.
    hilsner Gunvor

    SvarSlet
  3. Ja, påsken faldt så sent at det faktisk var pinselilje-tid, men de er jo også skønne. Dejligt der dukker så mange farveklatter op i haven nu. Spring Green er vist ikke så gode til at komme igen, og det er synd, for de passer jo til alt og virker så dejligt friske.

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlet
  4. Du er bare så go' og tålmodig til stiklinger og ompotninger. Det er jeg ikke, men jeg må sige at jeg er misundelig, når jeg ser resultatet. Hele fem nye englevinger.

    SvarSlet
  5. Vejret var helt fantastisk i påsken og jeg tror vi var mange der benyttede det gode vejr til at komme ishavene 😀
    De englevinger, ser da så fine ud.
    Med venlig hilsen
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
  6. Så många fina blommor. Jag saknar det fina påskvädret. Ha en fin dag kram Nina

    SvarSlet