lørdag den 19. juli 2014

Alt andet end perfekt

Der er ikke ret meget i min have, som bliver formklippet, men 4 buksbom kugler får dog saksen ind imellem. Der bliver klippet efter gehør og med en rosensaks, så de er ikke perfekte i formen, men det passer godt ind her, hvor det meste er lidt skævt og alt andet end perfekt!
Sådan skal det være. Min have er ikke nydelig eller velordnet, men den er min. Mit fristed, min materialebase, mit meditationsrum. Her er plads til at eksperimentere, forsømme og opgradere - og frem for alt til bare at nyde at være til!




3 kommentarer:

  1. Det er vist det, det i bund og grund handler om, nydelsen, det meditative, sit eget univers, eget tempo, forsøg, sommetider mere ukrudt end andre tidspunkter og netop det ikke alt for perfekte, syntes jeg bedst om :-)

    SvarSlet
  2. De er da fine, dine buksbomkugler, synes jeg. Jeg har en fire-fem baljer med b. planter og kan simpelthen ikke bestemme mig til, om de skal klippes eller ej. Den største især er egentlig fin i 'vild' tilstand, så den får nok lov til at folde sig ud, som den vil, men de andre ..... ?

    Forleden dag så jeg hos Søren Ryge i fjernsynet en 'have med rynker', en have, som den aldrende ejer nyder i det omfang han har kræfter til at passe den. Selv kalder jeg min have en plet, som jeg pø om pø giver tilbage til naturen, mens jeg nyder den i mit otium, og den kryber længere og længere ind på mig og huset. Jeg er helt enig med dig i, at alting ikke behøver at være perfekt. Faktisk glæder jeg mig rigtig meget over alt det krible-krable og pindsvin og tudser og ... og ... og, som huserer her i halvrådne brændestabler, bunker af kvas og andet fy-fy.
    Happy (Wild)life Gardening
    Jytte
    www.danishknitdesign.com






    Jeg elsker min have, som den er.
    Happy (Wild)life Gardening

    SvarSlet
  3. De ser da super ud dine klippede buskbom:-) Ja lige sådan en levende have også er for mig!

    SvarSlet