lørdag den 26. juli 2014

Tid til liljer

Nu springer liljerne for alvor ud. Der er noget kongeligt og ophøjet over denne storslåede blomst - det er næsten for meget :-) Her er det i det hvide bed, at dronningen folder sig ud i disse dage sammen med floks, høstanemoner og nogle enkelte roser.









Her er regnen fuldstændig forsvundet fra DMIs prognoser, så vi skal vist være mere end heldige, hvis vi får vand i denne weekend. Dog tordner det i det fjerne, og det drypper ganske svagt - så jeg krydser fingre!

8 kommentarer:

  1. Ih, ja, tænk at man går og sukker efter regn. Det plejer jeg ikke at gøre! Og hvad liljen angår ...: Den er ikke for meget, bare lige tilpas ;-)
    Hav en god dag i varmen!

    SvarSlet
  2. Hvor er liljen lækker med de gul-grønne striber:-) Skyndte mig vældigt for lidt siden, der kom regn dråber, bare 5(ca) bitte små, men optimismen gjorde at jeg rykkede alt ind, og nu står solen, atter, der og smiler;-) Ha en god dag

    SvarSlet
  3. Hej Frede, dine liljer er ikke spor for meget. Nu ved jeg at du har de skønneste kongelige vaser og hvis du nænner at plukke af dine liljer og sætte dem i disse, så syntes jeg efter min smag, at det måske er for meget. Der ville jeg vælge ( min smag ) noget gammelt eller råt som modvægt til de overdådige liljer, det ville være flot :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror, du forveksler mig med en anden - for jeg har ingen kongelige vaser :-) Og selv hvis jeg havde, ville jeg nok også vælge noget råt til disse overdådigheder! Jeg synes faktisk, at rhodoer, dahliaer og altså liljer kan være næsten vulgære - men kun næsten - og trods det jeg har dem alle sammen :-)

      Slet
    2. Ja undskyld, det er Tina fra L&E blomster :-)

      Slet
  4. Hej Frede.JA !!! jeg synes nu at dine liljer er SÅ smukke................skal helt klart have flere til næste år.
    Også her kom et enkelt tordenbrag og 10 dråber vand................og så var det slut ØV-ØV.
    God weekend Jette

    SvarSlet
  5. Her er det heller ikke blevet til meget regn, har lige haft en gevaldigt tordenvejr uden regn, men lynet slog ned i nogle gamle bygninger i nærheden, så vi har været henne for at se, om der skulle hjælpes dyr ud. Heldigvis hverken mennesker eller dyr derinde, men uha hvor tog det lang tid, før brandvæsnet kom! De sagde, de havde haft mange lynbrande i dag. Puha, det er lidt uhyggeligt. Her var ejerne på ferie, så det er lidt en træls besked at få, selvom det var meget gamle og meget dårlige bygninger.

    SvarSlet
  6. Hvor er de skønne. Jeg er også vild med liljer, har nogle lyserøde som lige er begyndt. Håber at i har fået regn. Her har vi fået en smule, men håber på mere. Men det friskede da lige op og sænkede temperaturen lidt.

    SvarSlet