tirsdag den 22. juli 2014

Meget lidt pænt

Mit "drivhus" er meget lidt pænt, men det virker!
Det er bygget op af 2 minidrivhuse, som jeg har købt i Tiger. Det består af stænger, samlere og et plasticovertræk med lynlåse! For at få højde på har jeg klippet i plasticovertrækket og ændret i konstruktionen.
Der er netop plads til én plantesæk og to tomatplanter. Foran kan plasticen lynes op og dugen bindes op som i et hvert andet telt - lige nu er der åbent hele døgnet.
Der er en del tomater på, og nu begynder de at skifte farve - så vi glæder os til hjemmeavlede tomater!

 

 

7 kommentarer:

  1. Men heldigvis smager tomaterne vel ligeså godt som dem der er drevet i fine hvidmalet drivhuse. De ser i hvertfald gode ud!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg håber, tomaterne smager vildt godt, så manden kan få øjnene op for et drivhus' velsignelser ;-) - jeg har brug for hans evner med værktøj for at få drømmen opfyldt! Foreløbig må jeg nøjes med denne plasticudgave - det er hvad mine evner rækker til :-)

      Slet
  2. Det ser ud til du får masser af gode tomater. Der er ikke noget bedre end noget fra egen have. Her har vi også tomater og agurk stående, men de står bare i en plantekasse i det fri.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glæder mig også til at sætte tænderne i en lækker tomat!

      Slet
  3. Jeg syntes faktisk ikke det ser så slemt ud, dit drivhus, og det er nu også glæden ved og lysten til sine egne afgrøder der overskygger skønhedsidealer.

    SvarSlet
    Svar
    1. PS her er mange af agurkerne krumme i år;-)

      Slet
    2. Anette, sødt sagt om mit "drivhus", men jeg synes, det er gennemført grimt - men det er til a leve med, når der kommer noget godt ud af det!

      Slet