mandag den 28. juli 2014

Solsikker

I denne sommer har vi været ret solsikre - det har været fantastisk! Den anden dag ringede min svigerinde og sagde, at nu kunne vi plukke alle de solsikker, vi gad. Det gad vi godt i dag, så med to børne hjælpere indtog jeg i dag en vildtremise, hvor der var sået solsikker. Vi plukkede en stor portion solsikker af de allersmukkeste! Nogen af dem står stadig til at suge vand, men en del er blevet arrangeret ved bagdøren som velkomst. Sikke en luksus at fråse i solsikker!

 

 
Kattekillingerne snød sig med på billedet!

 
 

8 kommentarer:

  1. Flotte solsikker og søde killinger

    SvarSlet
  2. Selv om der nogen der ikke kan lide gult, så tror de fleste vil bøje sig i støvet for sådan en glad buket :-)

    SvarSlet
  3. Sikke en herlig opringning, og en skøn velkomst, er også bare vild med solsikker, eller for den sags skyld alle blomster:-))) dejligt at killingerne kom med på billedet, de er søde!

    SvarSlet
  4. Det må da være helt drømmeagtigt at gå rundt blandt så mange solsikker og bare kunne plukke løs :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har helt ret, Nana, vi plukkede alt det vi kunne slæbe derfra - det var en fantastisk følelse!

      Slet
  5. Solsikker er fantastiske, og en "glad blomst" at se på. Jeg holder utrolig meget af dem, og glæder mig også over, at mine så småt er begyndt at komme i blomst. Jeg nænner dog ikke at plukke dem alle sammen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har ret, det er en glad blomst - forstår godt du vil undlade at plukke alle dine solsikker - de er megaflotte, når de står i sådan en bræmme. Der hvor vi plukkede, kunne vi have plukket 10 gange så mange, og der ville ikke være nogen, som kunne se det! Helt fantastisk og en aldeles dejlig oplevelse.

      Slet
  6. Åh så fint. Solsikker er en af mine ynglings blomster.
    Bliver helt misundelig - kun på den gode måde.
    Nyd dem. De er så fine.

    SvarSlet