tirsdag den 1. juli 2014

Månedsskifte - igen :-)

Velkommen til juli!

Med byger der går og kommer, sommerferie, snart høst og forberedelse af næste skoleår - og meget lidt havearbejde!
Den trænger ellers - haven! Efter kraftig blæst og regn trænger den til en kærlig hånd, men det bliver ikke til så meget i disse dage. Men jeg kan fortsat glæde mig over blomstrende roser, stauder og buske.
Som for eksempel min havehortensia lige uden for køkkenvinduet! Til vinter går den ikke længere, jeg er nødt til at beskære den! Men jeg har ikke kunnet nænne det, for den er helt fantastisk! Men den tager lys og udsyn fra køkkenvinduer og gror hen over stien!


 
Først står den med limegrønne knopper
 
 
Så springer den ud - stadig limegrøn

 
Stille og roligt springer den mere og mere ud og bliver mere og mere hvid


 Til sidst bliver den lime igen - og får smukke, smukke frøstande


Jeg håber, jeg også får tid til denne, den hænger på legepladsen, hvor der er plads til brændenælder og skvalderkål - og det gør ikke noget!
 

 
I mit meget lille og meget grimme drivhus (måske får I det at se en dag :-) er der gang i tomaterne - her er det cherrytomater. I mit drivhus er der nøjagtig plads til en plantesæk og 2 tomatplanter - kønt er huset ikke, men det ser ud til at lykkes at få tomater af egen avl i år!



Endnu engang velkommen til juli - du skal bare vide, der er høje forventninger til dig!

9 kommentarer:

  1. Skøn hortensia. Ja juli har jeg også gode forventninger til, der kommer til at ske så meget godt.

    SvarSlet
  2. Meget flot hortensia, Er det Limelight? Den blomstrer på étårige skud :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Laleh! Jeg ved ikke, hvad den hedder. Jeg har fået den af min svigerindes nabo engang for mange år siden! Men du har ret, den blomstrer på etårige skud og den er så smuk!

      Slet
  3. Skøn hortensia, kan godt forstå du ikke nænner at beskære den! Dejligt med plads til en lille lur, håber du får benyttet dig af køjen. Det betyder ikke noget, at drivhuset er det skønneste, det er dejligt at være selvforsynende

    SvarSlet
  4. Skøn hortensia, så langt er mine slet ikke endnu. Byger der går og kommer er ikke her hos os.

    SvarSlet
  5. Jeg har også denne havehortensia.... ja du har ret ,den har en flot farve....
    *Og som tiden flyver, og børnene har allerede fået sommerferie. En tid vi alle nyder.... så velkommen juli..!!!

    SvarSlet
  6. Let at forstå det er svært at nænne beskæring, men kan godt forstå det må gøres. Tror det er en magen til den jeg købte sidste år, den er bare ikke så langt fremme endnu, så jeg kan se hvad der kan risikere at være i vente, skønt;-)
    Rigtig god tur i køjen når tiden bliver til det:-)

    SvarSlet
  7. Ihhhh hvor er den smuk.
    Sådan en vil jeg gerne eje.... håber at få nogle ændringer på plads i haven... så måske der er plads til en.
    Mange hilsner Susan

    SvarSlet
  8. Hej Frede.Hvor er den smuk din hortensia............mener det er en Annabelle.
    Har den selv i haven.............og den kan godt tåle at blive skåret ned i foråret.
    Rigtig god weekend Jette

    SvarSlet