fredag den 17. juni 2016

Det nye staudebed

I dag får I billeder af det nye område og det nye staudebed.

   Vi er rigtig godt tilfredse med forandringen - vi har fået lys og luft og en skøn kyssebænk :-) Der er dog nogen justeringer, som stadig skal foretages - heldigvis, det er jo det, som er så fascinerende ved haven.                     

Her ses birketræet fra en anden vinkel, før vi gik i gang
Sådan ser her ud i dag fra samme vinkel

Her er græsset lige kommet op
                           
Først var det nye staudebed delt i 2, men hen over vinteren besluttede jeg, at det blev for snævert og græsgangen blev slettet

Sådan ser det nye staudebed ud her midt i juni.
I det nye staudebed er der en hel del ændringer på vej, før jeg er tilfreds. Der, hvor jeg i vinters fjernede græsstien, har jeg sået Hønneballe-valmuer - det er lige før de blomstrer nu. På sigt er det meningen, at her skal fyldes ud med stauder og buske. Men bedet ser stadig lidt rodet ud, men forhåbentligt bliver det bedre!
Græsset - eller nærmere høet - er blevet slået i dag, der var et ordentlig lag!

1 kommentar:

  1. Det har da i den grad givet lys og luft ned i haven, at i fik fjernet den store gamle beplantning. Det er blevet rigtig fint, og staudebedet skal du også nok få justeret ind, så du bliver tilfreds :-)
    Jeg har igen fået tid til at arbejde videre med min blomsterhave, efter at drivhuset er blevet tømt for småplanter, og glæder mig vildt til der skal plantes, men først skal det sidste graves. Er meget spændt på, om jeg kan få mit bed til at få det look jeg gerne vil have.

    SvarSlet