søndag den 12. juni 2016

I al sin glans

nu stråler fjerbusken! Den står der stor og mægtig i den gamle staudebed og stråler. Den fylder godt i landskabet og bliver løbende klippet for at blive holdt i skak.
Hvert forår tænker jeg: 'Skal den have al den plads? Der må da kunne plantes noget tættere på de stubbe!' Men nej, det kan der ikke - den fylder til fulde sin plads ud her under pæretræet og som nabo til dronningebusken. Lige nu er den konge!

Igen i dag vender jeg tilbage til min rosenbusk med de små fine hvide roser. Den, som jeg fandt, som en enlig pind engang.

Den er så svær at fotografere - det ligner ikke rigtig noget, og de hvide blomster flyder bare sammen på billeder. Jeg er ret vild med det rosa skær, som knopperne har - når de springer ud, er de rent hvide.

Det er jo ren marcipan!


Der har ikke været meget tid til have i weekenden, men et par timer i formiddags blev det da til. Så da gik det ud over staudebedene, hvor der blev luget og klippet ned. Nu er vi klar til nye højdepunkter!

3 kommentarer:

  1. Ja fjerbusken er fantastisk, jeg nyder også min i øjeblikket. Nogle rosenbuske er bare svære at tage billeder af, men jeg er ikke i tvivl om, at den er smuk

    SvarSlet
  2. Dine billeder af rosen syntes jeg nu er blevet fine, man fornemmer den rosa farvede skær, smuk er den :-). Men forstår dig godt, det er ikke altid nemt at fotografere det øjet ser. Din fjerbusk er da skøn og selvfølgelig skal den være konge lige nu :-), kh Margit

    SvarSlet
  3. Kære Frede. Hvor er den smuk din fjerbusk, sådan en må jeg eje i den nye del af haven, der kommer i efteråret. Jeg svømmer hen i dine rosen billeder og nyder skønheden, fornemmelsen af de sarte rosa farver, godt indfanget af dit kamera, mon ikke de også har en lille duft? Kærligst Merete

    SvarSlet