søndag den 21. januar 2018

Orden på frøene

I denne uge har jeg modtaget bestilte frø, og jeg har i dag forsøgt at få et overblik over mine frø - nye som gamle.


Jeg havde helt glemt, hvor mange frø jeg egentlig havde i gemmerne! Der skal vist ikke købes ret mange flere - kun forskellige salater og måske artiskok.


De frø, jeg har modtaget i denne uge, kommer fra Susannes Blomster Cafe. De kom i de fineste poser, med snor og silkepapir omkring, og der var både gavefrø og chokoladefrø oven i! Selvom det intet har med varen at gøre, elsker jeg, når nogen gør sig umage med at få tingene til at se lækre ud!


Frøene er blevet sorteret efter, hvornår de skal sås, det burde give lidt overblik, og sikre at jeg ikke glemmer nogen.... Der er flest sommerblomster, nogen stauder og lidt til køkkenhaven. I morgen skal jeg have sået de første!

12 kommentarer:

  1. Det har vist været store frøsorteringsdag på flere blogge i dag :)
    Det er altid fine ting, man får fra Susannes Blomstercafé.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, den slags har det med at brede sig... Jeg har ikke fået frø fra Susanne før, men det lover godt, synes jeg :-)

      Slet
  2. Uha... jeg skal vist også snart have kigget på mit frøudvalg. Sidste år fik jeg ryddet gevaldigt op i frøbanken, men det hober sig hurtigt op igen. Men hyggeligt er det jo at få overblik og ikke mindst at vi snart kan komme igang med såningen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er ren hygge at få ryddet op - og overraskende!

      Slet
  3. Sikke en orden Aase. Det er en fin idé, jeg har nemlig blot en bunke med alle frø og inden overblik.
    Knus Heike

    SvarSlet
    Svar
    1. Og min bunke var en stor blanding af gamle, tomme frøposer, halvfyldte og fyldte - samt nye, som jeg allerede havde glemt, jeg havde købt i år... Nu føler jeg, at jeg har lidt overblik, men det kan hurtigt vælte, hvis jeg bliver fristet over evne (hvilket ikke er usandsynligt....).

      Slet
  4. Sikke et fint system, så organiseret er jeg ikke, mine har bare fået en elastik rundt om :-)
    mvh
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tænker, en elastik fungerer udmærket - bare det at få frøene set igennem og sorteret, så er man på vej!

      Slet
  5. Godt dine frø er ankommet :)
    Jeg har arrangeret frø, lavet så-planer, men det bliver lavet om hele tiden, så jeg er spændt på hvad jeg ender op med ude i bedene.
    Jeg er nysgerrig på hvad du påtænker at så NU?
    kh Susanne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kender jeg godt - det med at ændre planer - never ending story! Jeg vil så stjerneskærm i dag - på posen står der noget med 4 uger inde - derefter køligt for så at øge temperaturen gradvist. Jeg har ingen erfaring, men nu prøver jeg det!

      Slet
  6. Sikke et smukt foto, du har på toppen af din side. Det kan jo få enhver til at kigge indenfor for at se, hvad du har at byde på.
    Start på havesæson!? Jeg ved snart ikke. Jeg har ikke gode erfaringer med indendørssåning alt for tidligt, men eftersom vi meget sjældent har sne her i vandkantsdanmark (næsten bogstaveligt talt), og vejret var rimeligt godt i går, fik jeg da overtalt en ung mand med mange kræfter i familien til at gå løs på brombærkrattet, som har bredt sig alt for meget, og imens satte jeg mig til rette indendørs med alle frøposerne og computeren, så det begyndte faktisk at klø i fingrene.

    Happy Early Gardening, Jytte
    www.danishknitdesign.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - billedet er jeg også glad for. Næ, måske lykkes det ikke med det såning nu, det vil vise sig :-) Men bare det at få fingrene i såposerne er skønt!

      Slet