onsdag den 18. juli 2018

Gule knapper

Dagens buket er plukket i grøftekanten, og blomsterne betragtes for det meste som ukrudt. Det skal dog ikke forhindre mig i at binde af dem.


Resultatet blev til en rund form af de gule knapper fra rejnfan med gråbynke som staffage. 

 
 
 
Den blev helt skulpturel og står nu på det lille bord ved drivhuset.
 


Her ses buketten oven fra


Det er skønt at kunne binde sådan en stor buket af ganske gratis materialer. Rejnfan siges også at kunne holde spindemider ude af drivhuset, så buketten kunne også sættes ind i drivhuset og både nydes og gøre nytte dér.

8 kommentarer:

  1. Det er en smuk gul buket du har lavet. Jeg ville ønske at de beholdt farven ved tørring, men det er ikke lykkes for mig endnu.Gråbynke er også smuk og dekorativ. Hygge herfra. Leila

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror, du har ret - den holder sikkert ikke farven, det er med at nyde den, så længe det varer!

      Slet
  2. Jeg elsker rejnfan. Den er super god i buketter hvor den holder længere end de fleste andre vilde blomster. Din idé med bynken er god :-) Rejnfan siges også at holde utøj væk i hønsegården, så jeg smed en buket ind til hønsene engang imellem da vi havde høns. - Om det rent faktisk fungerer, er jeg usikker på. Men rejnfan fungerer i buketter. Det er helt sikkert :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ved heller ikke, om det med rejnfan og spindemider virker, men det skader ikke at prøve! Jeg kan godt fascineres af de gule knapper, men egentlig er jeg ikke så vild med rejnfan - synes dog at buketten her er lækker!

      Slet
  3. Flot buket, hvis der ikke er så meget i haven, må man ud i naturen og håbe, der er noget der, det er tørt alle vegne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er heller ikke ret meget at komme efter i naturen, desværre.

      Slet
  4. Nøj, hvor er den elegant med den gule kuppel og bynken udenom :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan også godt lide kupelformen - og så er den nem at lave med rejnfan.

      Slet