fredag den 20. maj 2016

As you wish....

I går sukkede jeg efter vand - og nu har jeg fået det! Som så ofte her i livet, så fik jeg det ikke præcis, som jeg ønskede - men vand det fik jeg!

Da vi i efteråret fjernede en gammel tilgroet del i haven, dukkede en for længst glemt vandhane op.

Det vil sige, helt glemt var den ikke, men hvis jeg ville bruge den, skulle jeg først ned i vores klamme, underjordiske hul af et boringshus

 for at skifte om, og det var jeg ikke meget for, så vandhanen blev stort set ikke brugt!
 
Nej, vel?

Så allerede i efteråret lovede bondemanden mig, at han ville lave vandhanen, så jeg kunne bruge den, nu da den var kommet frem i lyset. I det tidlige forår etablerede jeg så et stenunderlag - se her. Så gav jeg mig til at vente! Faktisk var jeg forberedt på at vente længe, for bondemanden har travlt, og haven har ikke førsteprioritet. Men så i dag siger han pludselig: 'Nu har du vand i haven!' Og sørme om min vandhane nu virker - uden at jeg skal ned i det klamme hul! Så jeg fik vand, gjorde jeg!

 
 
Krukkerne blev vandet, og fuglebadet blev fyldt op. Hvilken fryd at have vandet lige der, hvor man skal bruge det!


Faktisk fik vi 3 mm ovenfra i går og en smule i dag, så vi har fået lidt regn. Det skyllede lige støvet af og gjorde godt.

14 kommentarer:

  1. Vand er godt - dejligt du nu har en vandhave i haven, for det er dejligt at man ikke skal rende langt efter vand. Nogen gange kan de bondemænd overraske meget :-)
    Kh
    Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er helt nyt, at det ikke er besværligt at hente vand - fantastisk!

      Slet
  2. Vandhaner i haven er virkelig uundværlige. I slog os i regnvejrskonkurrencen, for vi fik kun 2 mm.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror også, jeg bliver virkelig glad for min vandhane - nu foreslog selvsamme bondemand at købe en slange, der passer til, så jeg kan nå mine bede. Jeg har én, men den passer ikke hertil, og den skal kobles på indendørs - det er ikke godt.

      Slet
  3. Dejligt det endelig lykkedes for dig, jeg har mange vandhaner i haven, det har Bent sørget for, det er jeg rigtig glad for. Vi fik højst en mm.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har kigget langt efter dine vandhaner, da Bent etablerede nogen sidst - men nu har jeg da én! Nej, regn er der ikke for meget af - krydser fingre for vi begge får noget i dag!

      Slet
  4. Skøøønt at du nu har fået vand i haven Frede,både af bondemanden og fra foroven. Her fik vi ikke så meget som en dråbe.
    Kh Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, vand er godt i de rette mængder og på rette tidspunkt - og en vandhane i haven er guld!

      Slet
  5. Hej Frede.Tillykke med din nye vandforsyning.Nu kan du ordentlig få vandet i haven.
    Og her mangler der også lidt vand for oven.
    God weekend Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er skønt med vandforsyning i haven - det er tiltrængt! Vi har fået lidt hen over weekenden og lige nu regner det, så det går vist.

      Slet
  6. Kære Frede. Hvor er det dejligt, at du kan få vand i haven. Det er bare mange timers slid og slæb, ikke mindst noget af det, som vi kan gå hen og blive lidt sur pligt. Til tider kan de bønder og vore mænd overraske os, i en grad, godt det samme :-) Vandingsmaskinerne er også ved at være i gang hernede. Mon ikke der kommer lidt mere vand de næste dage, det håber jeg. Kærligst Merete

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, vandingsmaskinerne er ikke så populære her i huset, vi ser ikke ret meget til bondemanden for tiden. Men de er jo nødvendige, så vi må bide tænderne sammen. Men nu kan jeg også få vandet lidt i min have med den nye vandhane, det er dejligt!

      Slet
  7. Hvilken luksus med sådan en vandhane, der lige popper op. ;).

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, man må somme tider undre sig over, hvor det kommer fra :-)

      Slet