mandag den 2. maj 2016

Bravo!

Bravo for en start på maj! Endelig fik vi sol og varme, så det var til at opholde sig ude uden at fryse.
Jeg var et smut på Haughus til havedag, men det var nu ikke overvældende med spændende boder. Jeg fik dog købt 4 stauder, som nu er plantet i mit nye bed, hvor der endnu er rigelig med plads.

Græsset blev slået, selvom heller ikke det gror med raketfart, så pynter det at få det studset. Der blev også luget lidt rundt omkring, krukkerne blev nippet og der blev også tid til bare at slappe af. Alt i alt en superskøn havedag!

 Kvæden blomstrer smukt nu
 
 Spiddene fra liljekonvallerne lover godt
 
De hvide løjtnantshjerter med det limegrønne løv er altid en fornøjelse i foråret

6 kommentarer:

  1. Ja det var en dejlig start på maj. Jeg har også mange liljekonvaller - for mange - de er ikke til at slippe af med igen.

    SvarSlet
  2. Ja det er så herligt med så got vejr, hvor solen skinner, temperaturen er dejlig mild og vinden heller ikke blæser en omkuld, når man kommer om hjørnet.
    Hvor er du heldig med alle de liljekonvaller, jeg synes de er så søde, men af en eller anden grund vil de ikke trives her hos mig. Måske skulle jeg prøve igen i det nye bed, som jeg har gravet i forrige uge.
    Ja de hvide hjerter er så søde, når de står der og hænger på den meget flotte grønne stængel.
    Kh
    Kirsten

    SvarSlet
  3. ja, det er dejligt at vejret endelig er skiftet. jeg kom en dag ud i haven og fik lavet lidt i går - det var skønt.
    Min hvide løjtnantshjerte ser lidt "forkølet" ud i år, den er ikke bleve tret høj, men den er da begyndt at blomstre. Håber den "retter sig" efterhånden, nu hvor varmen kommer.

    SvarSlet
  4. Mine liljekonvaller er også kommet op og jeg er lige spændt hvert år, for jeg synes der går længe uden at der sker noget - og SÅ! Lige pludeselig er de der! Herligt!
    Hilsen Henrik Havehjerne

    SvarSlet
  5. Hej Frede.Dejligt med sådan nogle skønne dage.Hvor man bare kan nyde og få lavet lidt i haven.Må da vist lige ud og se om mine liljekonvaller er begyndt at vise sig.Her er det den rosa løjtnantshjerte det vokser mest og som allerede har blomster.
    Har også nydt den skønne søndag med et par dejlige bloggere på Fyn med besøg på Sanderupgård og besøg hos Jass efter roser.Så bliver det ikke bedre.
    Og nu kan vi da glæde os over at det smukke vejr fortsætter.
    Rigtig god dag Knus Jette

    SvarSlet
  6. Ja, nå meldes det høyere temperaturer her i Bergen, så da kommer det nok en skikkelig blomstringseksplosjon snart. Bare synd det blåser spnn! Ha en fin dag! Hilsen Anne-Kristin

    SvarSlet