lørdag den 25. marts 2017

Flyttedag

I dag var turen kommet til alle de mange digitalis i det hvide bed. Jeg er vild med digitalis, men jeg vil gerne bestemme, hvor de skal være. De frøsår sig villigt og kommer op alle vegne, så det med at bestemme ligger på et lille sted! Heldigvis kan de flyttes! Og i dag var store flyttedag.


Det hvide bed før jeg gik i gang.

Der er digitalis i forgrunden af bedet og især inde i de andre stauder.
Mange af planterne blev bare flyttet bagud i bedet, så de kan bidrage med deres skønne blomsterspyd i højden. Andre blev flyttet over til hønseskovbedet, hvor de bliver selskabsplanter for bregner og skvalderkål især.


Her er missionen fuldført - digitalis bagerst i bedet. Bedet har desuden fået en smule topdressing.


De 2 opstammede pile, som står som overstandere i bedet, er blevet klippet. De var ikke pæne længere, så nu fik de en tiltrængt studsning.


De afklippede grene kom i en spand og står nu og pynter ved den lille bænk ved bagdøren.

Sidst på dagen var jeg et smut ude hos Vivi fra Mit grønne univers. Hvad det handler om, kan I læse mere om i morgen, men jeg kan sige så meget som, at det indebar lidt plantebytteri!

4 kommentarer:

  1. Selvom de er fine de hvide digitalis, kan de godt blive til for mange, jeg har foræret mange væk. Nu fik du lidt styr på dine.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan sagtens blive for mange - jeg er også lidt spændt på om, jeg har plantet for mange i dag, men det er jo ikke sikkert, de alle overlever flytningen....

      Slet
  2. Vivi - Mit grønne univers25. marts 2017 kl. 19.47

    Hvor er det spændende med dit hvide bed :-) Jeg glæder mig til at se din have i virkeligheden, når den får lidt mere farve på.
    Tak for planterne, som jeg fik af dig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. I lige måde - og dit nye drivhus er bare flot og lækkert!

      Slet