fredag den 17. marts 2017

I sne og slud


Vejret har ikke været noget at prale af i eftermiddag, men jeg ved, at denne weekend ikke vil give meget tid til havearbejde, så hvis jeg skulle have lidt jord under neglene, måtte jeg ud i sne og slud!
 

Det var egentlig også ok - det gamle staudebed blev befriet fra vinterdynen, og hullerne fra efterårets rov i bedet blev fyldt op med ny jord. Jeg fik også sået tagetes i drivhuset og klippet hængepilene.


Hønseskovbedet gemmer på mange dejlige lækkerier, blandt andet disse skønne anemoner, som snart springer ud.


Mine juleroser trives også dér, og der kommer stadig nye knopper.

5 kommentarer:

  1. Ja, det er ikke den bedste prognose for havevejr her i weekenden. lidt øv for når der var godt vejr her i løbet af ugen, havde vi travlt med at hjælpe vores datter med at flytte hjemmefra. Det skal jeg da godt nok lige sige var en underlig fornemmelse. Men hun er glad og tilfreds og det er det vigtigste :-). Jeg satser på, at der kommer lidt perioder med godt vejr de næste par dage, så jeg kan komme videre med forårsklargøringen. God weekend til dig. Mange hilsner Mette

    SvarSlet
  2. Jeg er heller ikke tilfreds med vejret i dag og slet ikke med vejret på søndag. Men man behøver ikke ærgre sig over, at der ikke er tid til at komme i haven.

    SvarSlet
  3. Du er simpelthen så flittig Frede, uanset vejr. Jeg gider ikke rigtig ud og rode i jorden når det er sjasket vejr.
    Go weekend:-)))

    SvarSlet
  4. Ud med os i regn og sne, vi klarer det hele og det er faktisk dejligt når man får arbejdet varmen ind i kroppen :o) bedet ser super godt ud, jeg er lige ved at være færdig med mine i den gamle have. Men i morgen skal vi på tur til fyn :o)
    Knus fra Linda

    SvarSlet
  5. Flot at du går ude i det vejr - selvom jeg er meget glad for min have kan jeg nemt finde på indendørs sysler, når det er blæsende og regnfuld udenfor.
    Kh. Ingeborg

    SvarSlet