lørdag den 17. februar 2018

At sige det med blomster

Vi har været på tur siden i går formiddags.


Vi har været i Nordsjælland på vinterferie. Vi kørte hjemmefra i sne, havde sol det meste af vejen, men da vi ankom begyndte det at regne, så fredagen blev til indendørs hygge.

I dag lørdag kørte vi en tur til Fredensborg, hvor vi gik en tur rundt om slottet, og vi så selvfølgelig alle de mange blomster, som lå foran slotsgården til ære for Prins Henrik.




Jeg har ikke før set sådan et blomsterhav. Det var rørende og meget smukt.


Mellem alle de smukke og farvestrålende tulipaner, roser og påskeliljer faldt mine øjne på denne grønne sag, som på sin egen ganske særlige måde sendte en hilsen til prinsen - en krydderurt, dansk kørvel - sådan kan meget siges med 'blomster'.


Her i eftermiddag gik turen så mod Jylland igen.Vi kom lige hjem til solnedgangen bag granerne.


Vandkanden fik et gyldent solstrejf, før solen var væk. I morgen er det sidste dag i min vinterferie, og jeg har planer om at møblere lidt om i drivhuset, så det bliver forårsklart.


2 kommentarer:

  1. Dejligt med vinterferie og en tur uden for matriklen.
    Hvor sjovt med kørvel i blomsterhavet - ja, det er da en hel klar hilsen til Prinsen - blomsterhavet er nu smukt og udtryk for en fin gestus, synes jeg.

    SvarSlet
  2. Skønne billeder fra fredensborg. Et skønt blomsterhav, som siger meget om hvor meget vi holder af vores kongehus.

    Hilsen Bente.

    SvarSlet