søndag den 11. februar 2018

Forår på pause

Her er alle tanker om forår for alvor sat på pause i dag. Sneen vælter ned, det blæser og er koldt. Det lyder dog til at blive en kort fornøjelse, ifølge dmi slår det over i regn i løbet af dagen. Så det er med at nyde det smukke i snevejrets rasen den korte tid - inden længe banker foråret heldigvis på igen.


Midt i alt det hvide lyser troldnøden trofast op - den kommer virkelig til sin ret sådan en dag, hvor alt andet går i sort/hvidt.



Sne og vind danser over haven.


Sigtbarheden over markerne er ikke ret stor.



Sneflokke kommer vrimlende.


Den fine sne lægger sig som en dyne alle vegne.


Troldnødden holder stand - foråret kommer!

10 kommentarer:

  1. Ja det er nok hurtigt overstået. Her er regn og spredte snefnug og en voldsom vind. Færgen til Jylland sejler sidste gang 15.45, men her inde ved brændeovnen er det lunt og godt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er godt, vi kan holde os inde i varmen. Her er sneen holdt op, nu venter vi på stormen!

      Slet
  2. Frysende koldt, men flot ser det ud i jeres have.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, selv i sådan et vejr er der smukt.

      Slet
  3. Vidunderlige snebilleder. Jeg kan især godt lide nr. 3, hvor man kan se sne på træstammerne, der ellers står med sorte kanter på begge sider. På den måde kan man virkelig fornemme vinden, der kaster sneen ind på barken :-) :-)
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, i dag var det meget tydeligt at se, hvorfra vinden kom! Og det ser smukt ud, enig!

      Slet
  4. Det er så smukt med sne. Her har det også sneet de sidste 2 morgner, men det forsvinder næsten i løbet af dagen. Så er forårsblomsterne igen synlige og lover forår.

    God fastelavnssøndag.

    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er dejligt med lidt vinter, især da jeg ikke skal ud at køre de nærmeste dage. Jeg nyder også sneen i haven, selvom det mest blive fra indersiden af huset.

      Slet
  5. Her har vi også haft 5 timers vinter og sne og der er bidende koldt.
    Fantastiske billeder du har taget :o) jeg holder mig hjemme fra haven i dag og går på arbejdet i stedet.
    Rigtig god Fastelavs søndag til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Ja, bidende koldt og meget blæsende, så jeg er bange for mit drivhus - jeg tør ikke engang at gå ned og tjekke. Krydser fingre.

      Slet