lørdag den 24. februar 2018

Hygge i drivhuset


Der skal ikke så meget til. Nogen forårsløg i fine lerpotter, en god stol og solskin - så kan der hygges i drivhuset på en kold lørdag i februar.


Der er ikke noget som forårsløg, der kan booste forårsfornemmelserne.


Hyacinterne har også fundet deres plads.


I drivhuset går det knap så stærkt med at springe ud, så man kan have glæde af sine blomster længe.


Jeg har nydt en halv time i solen med en kop kakao og et blad - det er nu heller ikke så tosset.


Solen har magt nu, så på trods af kuldegrader og kold vind kan der opretholdes opholdstemperaturer i drivhuset. Det er godt at mærke solen i ansigtet og få lidt ekstra lys, og så giver det god mening også at bruge drivhuset uden for sæsonen. En hyggeplads kan klart anbefales.

10 kommentarer:

  1. Hej Frede
    Så fik jeg da lige læst bagud på din blog og set hvor flittig du har været i haven og været en tur på sjælland har i også nået.Jeg er igen influenzaramt og har bare ligget brak med tuden i vejret :o) så jeg er kommet bagud.
    Der er altså så pænt og ryddeligt og hyggeligt i dit drivhus.
    Masser af hilsner fra Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Øv med influenza! Indtil videre er det kun børnene, som har været ramt her i huset, men måske er det kun en stakket frist? Jeg er så glad for mit drivhus, så der skal være hyggeligt at opholde sig i!

      Slet
  2. Hyggeligt med lidt sol til ansigtet i drivhuset.

    SvarSlet
  3. Det ser så hyggeligt ud, Frede! (Jeg vil også have et drivhus ;-))

    SvarSlet
    Svar
    1. Og det er det! Du må ha' dig et drivhus på dit næste sted.

      Slet
  4. Det ser så hyggeligt ud i dit drivhus med stol og bord, lammeskind og kaffe. Dejligt at sidde derinde i læ og følge forårsblomsterne stille udvikling. Tager man dem ind i stuen bliver de hurtigt lange og falder.

    Kh. Ingeborg

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg nyder mit drivhus i fulde drag - og det er så skønt at kunne nyde forårsblomsterne på tætteste hold.

      Slet
  5. Dejlig forårsstemning og hygge med pels og kakao :-)
    Vores tagvindue i havehuset står altid åbent aht ventilation, så der bliver ikke opholdsvarmt allerede nu. Men det kommer...
    Mange hilsener, Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det kommer - og nu varer det ikke længe, selvom vi lige skal have vinter.

      Slet