fredag den 23. februar 2018

Dyne på

Jeg har givet mine roser dyne på! Nogen af dem fik det allerede i efteråret, men nu har også klatreroserne ved pergolaen fået et beskyttende lag gran på.


Ja, det ligner vel nærmest kjoler.


Det er den varslede periode med frost, som har fået mig i gang med dækningen. Jeg kunne godt ønske mig noget sne til at lune lidt, men det ser det desværre ikke ud til, at vi får her hos os, så den står på den frygtede barfrost.


Nu har jeg i al fald gjort et forsøg på at hjælpe - forhåbentlig har det en positiv effekt.

Vejret i dag har været skønt! I drivhuset er der lunt, og tulipanerne i krukkerne har travlt.


Der er i al fald godt gang i dem.


Langs skovstien står små tuer af vintergækker. De er begyndelsen til et helt tæppe af vintergækker, som jeg drømmer om. De ser ikke ud af meget endnu, men når jeg går i haven og får øje på dem i en solstribe - så ser jeg det for mig.

4 kommentarer:

  1. Godt du har dækket til, det bliver nok koldere hos dig. Jeg har ikke dækket, jeg satser. Sne er der nok ikke mange af os der får, i hvert fald ikke nok til at dække planterne tænker jeg. Vi får se.
    Pludselig er der mange vintergækker, jeg ventede også længe på, at mine skulle brede sig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg gik og tænkte på dig, mens jeg dækkede - med alle de mange roser. Det er jo næsten heller ikke til at overskue! Det bliver nok koldere hos mig, ja - jeg håber, vores roser klarer sig! Jeg synes, vintergækkerne er blevet til flere, men mer' vil ha' mer'!

      Slet
  2. Fine grankjoler - jeg er sikker på at dine rosenfrøk'ner er glade for lidt hjælp. Osse sørens, at vi pludselig skal have så sen barfrost :-(

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, barfrost er ikke populær! Bondemanden har i huset går og hiver sig i håret - det er ikke nemt at dække 70 hektar, ellers tror jeg, han havde gjort det!

      Slet