søndag den 25. februar 2018

Udfordringer


Bloggen er kommet på Instagram. Du kan finde mig under fredesblomsterogbolig. Jeg er bestemt ikke udlært, men jeg finder vel ud af det.


Min største udfordring er, at Instagram tilgåes via telefonen - i hvert fald hvis man vil lægge billeder op. Derfor er det nemmeste at bruge telefonens kamera og ikke det sædvanlige. Men hvis jeg vil bruge nogen af de samme billeder på bloggen, skal jeg finde en nem måde at få billederne over i computeren - og det kniber. Synes, det er lidt omstændeligt.



Det med at skrive indlæg til bloggen på telefonen, det funker ikke for mig. Gør I andre det?


Den gode nyhed er, at jeg vist godt kan finde ud af at tage billeder og redigere dem på telefonen. Så hvis jeg giver det en chance og lærer det ordentligt at kende, kan det da godt være, at telefonen kommer til at være mit faste kamera - det med at få dem lagt på computeren må kunne løses.

18 kommentarer:

  1. Nej jeg har min gode bærbare og mit gode camera, som jeg bruger, når jeg laver indlæg. Det er en at grundene til, at jeg ikke lægger billeder på instagram, det andet det funker, og jeg kan lide dialogen på bloggen, så her bliver jeg :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg bliver også på bloggen! Men jeg tænker, bloggen er min stamme og de andre medier grenene. Men om det vil fungere, må tiden vise.

      Slet
  2. Velkommen til IG! (Men når man skal finde dig hedder du altså "aasegodtfredsen" :-)). Jeg følger dig nu. Jeg tager billeder med et "rigtigt" kamera og lægger dem i iPhoto på min computer. Så ligger de samtidig på min telefon, men det er fordi begge dele er Apple. Jeg elsker Apple :-)
    Hyggeligt at du er på IG! Jeg tror du bliver glad for det. Der er sådan en god stemning!
    Kh Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Nana! Jeg tænkte, at det blogrelevante skulle ligge under #fredesblomsterogbolig, derfor angav jeg ikke mit navn - kan man ikke følge et #? Ellers må jeg lave det om. Ja, det er det megasmarte ved apple, at man deler mellem de forskellige devices - men den slags isenkram ejer jeg ikke :-) Jeg glæder mig til at lære IG at kende

      Slet
    2. Nå, nu kiggede på det - og lavede det om! Så nu hedder min profil fredesblomsterogbolig - det giver vist mest mening. Tak for hjælpen!

      Slet
  3. Ja, nu kan man finde din profil under bloggens navn. Man følger ikke et hashtag på den måde (det tror jeg da ikke i hvert fald ...) :-)

    SvarSlet
  4. Velkommen til IG :) Du kan have din tlf. koblet op til et online lagersted. Min tlf. er fx koblet op på min hotmail, og alle billeder jeg tager med min tlf. ryger også direkte videre til mit Onedrive via min hotmail-konto. Derved kan jeg tilgå alle billeder min computer sålænge de ligger på Onedrive. Du kan også få et kabel så du kan overføre alle dine tlf.billeder direkte til din PC, på samme måde som hvis du bruger et usb.

    Jeg er også på IG, og er blevet så grebet af det, at jeg ofte sidder nu og overvejer om jeg ikke også skal have en blog, fordi jeg ikke synes IG er så god til længere tekster (men fantastisk til billeder og længere tekster). Nu har du i hvert fald fået en følger på IG ;)
    Mvh Carina Jørgensen

    SvarSlet
  5. Hov glemte lige at skrive at man godt kan følge et hashtag på IG. Hvis man fx interesseret sig for shabbychic-stilen kan man skrive #shabbychic i søgefeltet, så spørger IG dig efterfølgende om du vil følge dette hashtag. Hvis man siger ja, så vil alle nye billeder der indeholder det søgte hashtag dukke op i dit feed når du går på :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh der er meget at lære! Tak for tips! og for at du følger!

      Slet
  6. Var lige inde og snuse på din IG.... Hvad er de små spirer i den ene potte - perlehyacinter? Håber du bliver glad for IG - jeg synes at det er noget nemmere at "følge" på IG end bloggene - det er så let bare at give et lille like eller en kort bemærkning - på bloggene synes JEG at man "skylder" at komme med kloge bemærkninger til alt det der vises (og det er sikkert nemmere for nogen end det er for mig)- jeg ved jo også at jeg selv bliver glad for en bemærkning på bloggen. Mit problem er lidt at jeg tit lægger de samme billeder op på facebook OG instagram OG bloggen - så selv om jeg har været på IG længe, så har jeg også meget at lære.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er krokus i potterne. Jeg er også bange for, at mine billeder bliver de samme, men nu må vi se. Jeg glæder mig til at blive klogere!

      Slet
    2. Måske mener du spirerne i den sorte potte? Det er tulipaner på vej op :-)

      Slet
  7. Hvis du ikke bruger Apple, som Nana gør, men Android, som jeg gør, kan du dele billeder fra bloggen ved at holde fingeren på et billede, til den der 'download, del etc.' popper op. Der vælger du 'del' og derefter instagram.

    Jeg går fluks ind og følger dig, når jeg kommer til telefonen igen. Lige nu er jeg ved den trofaste stationære med den dejligt store skærm. Arbejder hjemme, til der igen er varmt vand. Vi glemte at fyre i pillefyret i går aftes, og her er hundekoldt...

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh håber du har fået varmen :-) Tak for tips - det hjælper alt sammen!

      Slet
  8. IG er det helt store for tiden, så rigtig god fornøjelse :-) Personligt interesserer det mig ikke. Der er mest billeder på IG, og selv om mange billeder er gode, så ved jeg ikke, hvad jeg skal med disse mængder. Jeg kan bedst lide billeder i samspil med tekst. Og så hellere færre indlæg.
    Jeg bruger Android og ikke IOS som styresystem (Telefonen er en Galaxy), og når jeg tager et billede, uploades det automatisk til min Dropbox, så jeg kan redigere og katalogisere på computeren. Fra mobilen kan jeg naturligvis også tilgå Dropbox, så jeg kan få fat i billederne, inkl eventuelle billeder, som jeg tager med kameraet og lægger i Dropbox. SÅ enkelt.
    Mange hilsener, Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh ja, dropbox - det var også en mulighed - det ville også hjælpe på pladsen på min computer, hvis billederne lå der. Tak for tippet!

      Slet
  9. Jeg er også på IG. Dog ikke så aktiv, da jeg har et 'lortekamera' på min telefon, og syntes ikke jeg orker alt den stress med kameraet, laste op, redigere og jeg skal komme efter dig.
    Jeg syntes det er sjovere og mere mig at skrive på bloggen. Så det er der jeg bruger min energi - men velkommen på IG ;)
    kh. Susanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det, Susanne. Jeg kommer også til at bruge det meste af min energi på bloggen, IG skal bare være et supplement. Eller noget.

      Slet