torsdag den 12. januar 2017

De dufter himmelsk

Udsprungne hyacinter i den smukkeste blålilla farve - og de dufter himmelsk!


Hyacinterne er her brugt med løg på, de står i fadet ved hjælp af strandsten og lidt pudemos.

 
 
 

 
Det var blevet mørkt, inden jeg nåede ud i drivhuset i går, så var det dejligt at tænde stearinlysene og bare nyde øjeblikket.


Det var blæsende og meget vådt, vindstødene var noget heftige fra morgenstunden. Heldigvis var der ikke antydningen af sne eller snestorm, og om eftermiddagen var det bare mørkt og vådt. Men duften af hyacinterne bredte sig i glashuset og fyldte mig med glæde.

6 kommentarer:

  1. God morgen
    Ja måske skulle jeg sætte hyacinter i pavillionen, for herinde går det ikke, Bent kan ikke tåle duften, den er for stærk for ham.

    SvarSlet
    Svar
    1. Duften kan også være lige stærk nok, derfor er det godt med et havehus af en slags ;-) For skønne det er de!

      Slet
  2. Meget smukt og stemningsfuldt, kan næsten mærke duften.

    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er godt med den slags åndehuller, hvor der er noget godt for flere sanser!

      Slet
  3. uhhhmmmmm hvilken herlig duft. Og det er altså rørende hvor meget du allerede nu bruger drivhuset!
    Tillykke med det nye flotte look på bloggen:-)))

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er du sød - jeg føler mig også meget lykkelig for drivhuset og vil forsøge at bruge det året rundt.

      Slet