søndag den 29. januar 2017

Tålmodighed....

Her havde jeg planlagt et par timer i haven søndag eftermiddag, men ikke om vejret ville samarbejde! Regn, slud og sne. Så er det, jeg må sige til mig selv, at vi altså kun er i slutningen af januar - du når det nok - tålmodighed....


Jeg ville ellers så gerne videre her - med at grave rødder af senegræs og skvalderkål væk. Jeg tog et lille træk både fredag og lørdag, men ikke nok. I dag måtte jeg nøjes med dette kig ud fra drivhuset.

 
Inden for glasvæggen kunne jeg dog glæde mig over denne skønhed. Den får ikke ødelagt kronbladene af vejr og vind.


Buketten med magnoliagrene står her stadig og knopperne vokser.


Disse små depoter af forår lover heldigvis om forår - jeg skal bare ha' lidt tålmodighed....

7 kommentarer:

  1. Ja det er svært at have tålmodighed, men det var godt nok for koldt og vådt at komme ud i dag. Vestjyderne var vist mere heldige.

    SvarSlet
  2. Her har vi haft det dejligste vejr, og været i haven hele eftermiddagen. Vi har stammet op og tyndet ud, det var på tide at få det gjort, så løgblomsterne ikke bliver ødelagt, de myldrer op.
    Der kommer helt sikkert gode dage igen hos jer, så du får has på både skvalderkål og senegræs.

    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
  3. Det er vanskelig med tålmodighet når hagen ligger bar! Jeg fikk en times tid både i går og i dag, men venter litt med å gå i gang med skvalderkålrensingen. Ha en fin avslutning på januar! Hilsen Anne-Kristin

    SvarSlet
  4. Åh ja...det er så svært at styre sig, når man har sådan et vejr, som vi havde i går. Jeg havde vild lyst til at rense mine bede, men det er altså for tidligt. Godt jeg havde en masse sten-stier at koncentrere mig om. Da de var blevet fejet, så bedene straks meget bedre ud. Optisk illusion. Haha.

    SvarSlet
  5. Det er noget af et arbejde du er igang med, lad os håbe at der kommer nogle gode dage du kan udnytte. Imponerende at du orker på denne tid af året :)

    SvarSlet
  6. Jeg har også svært ved at være tålmodig, prøver at nå så meget som muligt i haven i håb om at komme lidt foran for en gangs skyld.
    Dejligt at du har drivhuset, det smager da lidt af have :-)
    Med venlig hilsen
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
  7. Hi hi det er vældig genkendeligt nå man pludseligt får haven endnu mere under huden, og ideerne pibler frem. Men tror nu også du nok skal nå det. Og pauser er trods alt gode:-)

    SvarSlet