onsdag den 4. januar 2017

Vinterlig pynt

Det er helt rart at krybbe ind i drivhushulen med de tændte stearinlys og bare lytte til blæstens rusken og regnen mod glasset. Julen og dens pynt bliver pakket ned til fordel for lidt mere vinterlig pynt. Det vinterlige er ikke så overdådigt og pyntesygt - men meget enkelt, og så dufter det en smule af forår!

Forårsblomsterne lyser op i mørket, selvom det endnu varer en stund, før de er her for alvor.


Her er det små fine perlehyacinter, som er kommet i et gammelt syltetøjsglas sammen med lidt husløg.



Hyacinterne står i et aflangt fad omgivet af pudemos. Det grå lammeskind er en julegave - det er skønt i drivhuset på denne tid af året - det er både lækkert blødt og dejligt varmt. Lignende kan fås hos Lammeskindet. Jeg er i al fald vildt begejstret for mit og ønsker mig flere af den slags!

8 kommentarer:

  1. Ja det er bedst at være i læ i denne blæst, så er det godt at have et drivhus.

    SvarSlet
    Svar
    1. Drivhuset gør det muligt at være inde og dog ude - det er da herligt!

      Slet
  2. Det må være skønt at have hyacinter i et køligt drivhus! Her har jeg dem i køkkenet, og jeg elsker dem, men i varmen bliver deres duft lige intens nok når der er mange. De dufter anderledes, mere diskret, når de står køligt. Ja, som du ved, tænker jeg i det hele taget at det må være skønt at have et drivhus :-) Det er dejligt at se hvor glad du allerede er for dig :-)
    God dag til dig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg tror, jeg får rigtig meget glæde ud af det drivhus - det kan jo bruges på alle årstider, hvis man vil. Hyacinterne er bare skønne derude, jeg nyder dem rigtig meget - og alle andre løgplanter. Egentlig er jeg ret overrasket over, hvor lunt der bliver i drivhuset, bare solen skinner - det er helt fantastisk!

      Slet
  3. Hvor ser det godt ud med dine små vinter/forårsopstillinger :) Meget fint lammeskind. Vi fik nogle hvide i julegave, dem er vi også meget glade for.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - det er skønt med løgplanter i glashuset på denne tid. Hvide skind er også lækre - dem kan jeg godt forstå, I er glade for!

      Slet
  4. Kære Frede. Altså hvor har du været aktiv... Nytårsbuket og fødselsdag, tillykke med 3 år, jeg ser frem til det næste år, med skøn inspiration og smukke billeder. Lammeskindet er skønt og ganske uundværligt, det giver den skønneste varme rundt om rumpen...Dejligt med forår og det grønne :-) God start på 2017. Kærligst Merete

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Merete - jeg glæder mig også til 2017 både i blogverden og bare sådan generelt :-)

      Slet