torsdag den 5. januar 2017

Digitalis i overflod

Mit hvide bed domineres lige nu af et særligt bunddække - digitalis i overflod. Der er lige rigeligt, men jeg venter til foråret med at gøre noget ved dem, jeg vil lige se, hvor mange af dem, som kommer igennem vinteren.




Planen er, at en del af dem skal flyttes til bagerst i bedet og resten bliver nok flyttet i skoven. Jeg er vild med digitalis, men det kan blive for meget på ét sted!


I Hønseskovbedet står denne fine stinkende nyserod sammen med en del juleroser med mange knopper - det er skønt at tage en runde i haven og finde den slags dejligheder. Og selv januar har noget at byde ind med. Faktisk er der jo også blomstrende buske, men dem må vi omkring en anden dag!

8 kommentarer:

  1. Ja de der digitalis, de kan noget, hos mig er mange gravet op og foræret til Cecil. Jeg kan også godt lide dem, men så mange planter på et sted bliver bare for meget.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det kan blive for massivt - men heldigvis kan de flyttes, så det kan nydes også et andet sted.

      Slet
  2. Jeg elsker også digitalis, jeg kan ikke få for mange. Dog flytter jeg også på dem, hvis de generer nogle af de andre planter. Jeg glæder mig til at se dit hvide bed senere på sæsonen.
    Hvor er der hyggeligt i dit drivhus med forårsløgene. Jeg er også vild med lammeskind, dem kan jeg godt forstå du ønsker dig flere af.

    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Både digitalis og lammeskind er den slags, man ikke kan få for meget af - heldigvis kan man med en smule arbejde selv fordele digitalis, så de gør sig bedst!

      Slet
  3. Digitalis er så smukke og jeg elsker især de hvide. Tænk at have et hvidt bed kun med Digitalis, det vil jo nærmest passe sig selv :o)
    Der fik du lige sat en tanke igang hos mig.
    Knus fra Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt Linda det med at plante tanker! Et bed/område kun med digitalis tror jeg nemlig kunne være rigtig fint i min skov - der kvæler de ikke stauderne, som de nemt kan komme til i mit hvide bed, sådan som de fylder i år!

      Slet
  4. Indtil videre har jeg kun haft lyserøde digitalis i haven (!!!Når man nu ved det ikke just er min yndlingsfarve...haha.) men under frøsorteringen i dag, fandt jeg en pose HVIDE digitalisfrø...så.... :) Tror jeg skal i gang med lidt vintersåning. (udendørs)

    Hav en dejlig dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mine lilla er nogen gamle nogen, som var her i haven, da jeg kom - da jeg havde små børn, holdt jeg dem kraftigt nede, fordi de er giftige. For nogen år siden købte jeg 3 hvide i planteskolen, og nu får de lov at brede sig - både de lilla og hvide - for de er godt nok smukke. Jeg håber, du får held af dine hvide!

      Slet